Německo je svými úspěchy ve formuli 1 rozmazlené a přehlcené
Jediný Němec na startovním roštu v příštím roce Nico Hülkenberg přemýšlí nad příčinami úpadku F1 v Německu. Nový pilot Haasu si myslí, že je to nedávnými úspěchy země v F1 a nějakou chvíli zase potrvá, než se touha po královně motorsportu zase vrátí.
Formule 1 měla každý rok počínaje sezonou 1981 alespoň jednoho německého pilota. Letos se s F1 rozloučil Sebastian Vettel a překvapivě i Mick Schumacher. Haas ale sáhl po jiném Němci Hülkenbergovi, a tak tato tradice bude pokračovat i v roce 2023.
Nicméně, je více než očividné, že zájem o formuli 1 v Německu upadá. Ještě v roce 2010 měla země celkem sedm zástupců na startovním roštu, svůj tým [Mercedes] a také vlastní Velkou cenu, o kterou se střídaly hned dva okruhy – Hockenheim a Nürburgring.
V dnešní době působí v F1 už jen Mercedes a Nico Hülkenberg, jediný Němec na startovním roštu pro rok 2023. Závod v Německu už je nějakou dobu minulostí, čím to ale je? Proč nemá Německo o F1 větší zájem? 35letý závodník má za to, že Německo je přehlcené.
„Myslím, že zájem o F1 v zemích přichází a odchází po vlnách. Jednou F1 milujete a během chvíle se to otočí a pár let ji vidět nemusíte. Minimálně takhle to funguje v několika zemích v Evropě, kromě Německa je to také Francie.
Před několika lety nebyl v téhle zemi o F1 zájem, ale potom přišel Grosjean, po něm Gasly a Ocon a poté i závod ve Francii. Myslím, že o náš sport se v Německu budou lidé zajímat až po nějaké době, teď je podle mě Německo přehlcené nedávnými úspěchy.
Měli jsme Michaela [Schumachera], po něm přišel Vettel a také Rosberg. Do loňského roku v F1 dominoval Mercedes, takže toho teď bylo opravdu hodně. Až tohle upadne, myslím, že si Německo k F1 svou cestu zase najde.
Nebude to hned, přece jen, máme v zemi několik skvělých šampionátu [např. DTM] a několik dalších skvělých sportovců, kteří závodí jinde. Uvidíme, za jak dlouho se s F1 do Německa zase vrátíme, ale jednoho dne to opět přijde,“ zakončil optimisticky Hülkenberg.