Mugello ukázalo, že se jezdci stále mají co učit

Deset let ve formuli 1, dvacet výher a dva mistrovské tituly. Taková je vizitka finského závodníka Miky Häkkinena, jehož názor tak má velkou váhu. Naposledy se bývalý pilot McLarenu vyjádřil k nehodám z Mugella.

Štítky: GP Toskánska Mika Häkkinen Mugello Zveřejněno 17. 09 2020 — Lukáš Štěrovský

Hned na výjezdu z první zatáčky úvodního kola došlo v toskánské Grand Prix k velké kolizi, na kterou doplatili Max Verstappen, Pierre Gasly, Romain Grosjean a další. Tento incident byl podle Häkkinena tím nejmírnějším z nedělního závodu.

„Když se podívám na incidenty po startu, myslím, že ukázaly, že jezdci se mají stále co učit, když přijedou na nové okruhy. Mugello vytvořilo unikátní výzvu, protože je velmi úzké, ale současně také rychlé. Nabízí jedno jediné skutečné místo na předjetí v první zatáčce.

Jezdci se tak na startu snažili získat co nejlepší pozici. První nehoda byla normálním závodním incidentem, spousta jezdců se dostala blízko sebe při průjezdu zatáčkami dva a tři,“ objasňuje Fin a ihned si bere na paškál hromadnou kolizi za safety carem, kvůli které muselo ředitelství závodu sáhnout dokonce po červené vlajce.

Skvělá, ale náročná trať. Jezdci se shodují ve svých poznatcích o Mugellu

„Druhá nehoda, kvůli které musel být závod přerušen, byla mnohem nebezpečnější. Několik aut bylo seskupených těsně za sebou a jezdci se pokoušeli uhodnout, kdy Valtteri Bottas na čele zrychlí. To vedlo k tomu, že vozy jely různými rychlostmi a řidiči je neměli pod kontrolou.

Záběry z kokpitu vozů v televizi ukázaly, jak bylo obtížné se jednotlivým autům vyhnout. Byl to ten typ nehody, který se stává v nižších sériích, ale ne v F1. Naštěstí opět zafungovala bezpečnostní vylepšení, která odvedla svoji práci,“ dušuje se Fin.

Tomu stejně jako fanouškům zatrnulo ještě závěru závodu, když racing point Lance Strolla skončil v bariéře po smyku ve velké rychlosti. „Nehoda Lance Strolla byla znepokojující, protože se zdálo, že došlo k technickému selhání, které možná způsobily obrubníky v Mugellu. Pro jezdce to není dobrá zkušenost, protože v podobných nehodách je jen pasažérem, co nic nezmůže; vyjma připravení se na náraz,“ tvrdí Mika Häkkinen.

Volkswagen si zaregistroval značku e-Thing, cílí na elektrické off-roady

Häkkinen během svých let u McLarenu.