Lépe jsem svůj vůz odstavit nemohl, brání se Vettel
Italská stáj si závod v ruském Soči za rámeček nedá, byť to ještě na startu vypadalo velmi nadějně. Nicméně posléze se střelili sami do nohy.
Sebastian Vettel se po raketovém startu dostal do vedení závodu, avšak vzápětí mu do vysílačky přišel rozkaz, že má před sebe Charlese Leclerca pustit. Němec však příkaz neuposlechl a místo toho, aby Monačanovi přenechal první místo, tak mu začal ujíždět.
“Myslím si, že to bylo celkem jasné. Měl jsem dobrý start, zejména v porovnání s Lewisem (Hamiltonem), který startoval na tvrdších pneumatikách. Držel jsem se své části dohody,” tvrdí pilot ikonické stáje z Maranella. Ovšem po závodě na něm nezůstala niť suchá. Před závodem se totiž údajně dohodli, že Leclerc poskytne na startu Vettelovi vzdušný pytel, aby Brita překonal. S tím evidentně souhlasil, avšak neočekával, že se za Vettela propadne i on sám.
Čtyřnásobý mistr světa však dělal, jakoby o žádné dohodně nevěděl: “V tu chvíli jsem to nechápal.”
Nicméně pro rodáka z Heppenheimu závod skončil po prvním pitstopu, když musel odstavit svoje SF90 kvůli technickým problémům. “Najednou jsem už neměl výkon baterie. Posléze mi ho chybělo celkem dost. Myslím, že tak 160 koní. Musel jsem auto zaparkovat. Poprosili mě, ať jej odstavím a to jsem také udělal,” vysvětluje Vettel, jenž se brání útokům spousty fanoušků, kteří jej osočují z toho, že vůz odstavil naschvál tak, aby musel na trať safety car: “Auto jsem odstavil tam, kde podle mě nebyl safety car nutný. Postavil jsem se naschvál tak dobře, aby jej mohli pouze odtlačit dozadu a závod nemusel být přerušený. Myslím, že jsem nemohl zastavit na lepším místě.”
“Stanžil jsem se jet svůj závod a do onoho okamžiku to také vyšlo. Byl jsem dobrý, rychlost tam byla, ale zbrzdila mě technika,” lituje dvaatřicetiletý závodník.
Leclerc nechá závěry Vettelova jednání na týmu
Zatímco Vettel nemohl pochopit, co po něm tým přesně požaduje, tak Leclerc naopak kroutil hlavou nad jednáním svého parťáka: “Dohodli jsme se, že mu poskytnu vzdušný pytel, aby se zbavil Hamiltona. To vyšlo. Nicméně netuším, co se stalo potom. Ale jsem si jistý, že tým má o tom lepší přehled.”
Tým povolal Leclerca do boxů pro čerstvou sadu pneumatik už ve 22. kole, čímž se jim podařil undercut na druhé ferrari, protože Vettel po své zastávce vyjel na třetím místě těsně za monpostem s číslem 16. Doplatil však na fázi klasického safety caru, tak i toho virtuálního a propadl se až na třetí místo za oba mercedesy.
“Mohli jsme vyhrát, měli jsme dojet do cíle před Bottasem. Fáze safety caru nám rozhodně nehrála do karet. Na startu jsme plánovali s chytrou týmovou prací, že přechytračíme Hamiltona. To vyšlo. Později jsme chtěli vyměnit pozice, ale to nebylo tak jednoduché, protože byl Lewis blízko. Pozice jsme si prohodili v boxech, s tím nemám žádný problém.”
Kdyby mu Vettel přenechal vedení již na startu, vyhrál by? “Těžko říct. Z našeho pohlednu nebyla pozice naším problémem, nýbrž fáze safetycaru,” zhodnotil Leclerc, jehož slova přinesl portál speedweek.com.
A co se týká druhého pitstopu, tak ten neodsuzuje, spíše naopak: “Se střednětvrdými pneumatikami jsem stál proti zdi. Bylo to správné rozhodnutí.”
Diskuse k článku