Latifiho výkonnost ovlivnila nehoda z loňského Abú Dhabi
Výkon Nicholase Latifiho ovlivnila jeho havárie na Grand Prix Abú Dhabí v roce 2021, která způsobila kontroverzní konec za Safety Carem. Latifi neslavně havaroval se svým Williamsem v 50. kole finále sezony, sled událostí, které následovaly a vedly k prvnímu titulu Maxe Verstappena ve formuli 1, již dobře známe.
Kanadský pilot byl po tomto incidentu vystaven velkému tlaku a nenávisti na sociálních sítích, protože si mnozí mysleli, že za to může právě on, že Lewis Hamilton ztratil titul.
Ne že by svými výkony v F1 vyžařoval, ale v roce 2022 se Latifi propadl na nové minimum, protože zatím nezískal žádné body, zatímco Nyck de Vries – zastupující nemocného Alexe Albona – ho překonal a předběhl v Grand Prix Itálie 2022 v Monze.
Šéf týmu Williams Jost Capito se v rozhovoru zamyslel nad Latifiho situací a formou a prohlásil, že Abú Dhabí 2021 je faktorem špatné formy jeho jezdce.
„Museli jsme mu dávat důvěru. Řekli jsme, že se nic neděje. Všechno bylo v pořádku, ale do té doby to bylo velmi těžké, protože to byl konec sezony,“ vzpomínal Capito.
„Nebyl tu každý den a také jsme se příliš nechtěli plést, protože jsme věděli, co se děje. Vypnul své sociální sítě, ale pokud bychom se do toho příliš vměšovali, myslím, že bychom situaci ještě zhoršili,“ trval na svém Němec.
„To je něco, co musí každý překonat sám. Byl si plně vědom, že má naši podporu, že jsme byli naprosto přesvědčeni, že neudělal nic špatného.
K havárii, samozřejmě, nemělo dojít, ale pokud závodíte, k havárii může dojít. A nikdy z toho neobviňujeme pilota, nehody se stávají. Jinak můžete zůstat doma, pokud nechcete bourat.
Myslím, že i to bylo součástí toho, proč mu v sezoně trvalo docela dlouho, než našel svou konkurenceschopnost. Jsem si jistý, že to poté ovlivnilo jeho jízdu. Hodně by to ovlivnilo i moje řízení, o tom jsem naprosto přesvědčen.
Takže tomu rozumím, a proto jsme mu dali důvěru a podporovali ho celou sezonu a věděli jsme, že se vrátí,” prohlásil šéf Williamsu.
Až na to, že se Latifi nevrátil a musel snášet ponížení z toho, že byl poražen náhradním jezdcem, který musel závodit s Williamsem FW44 s pouhými 24 hodinami na přípravu, což vyvolává otázku o budoucnosti placeného jezdce ve vrcholové soutěži.
Aston Martin sleduje platformy Mercedesu, Rimacu a Lucidu EV