Jak se Sebastian Vettel do F1 dostal
Pokud před formulovým fanouškem vyřknete jméno Sebastiana Vettela, jeho prvními myšlenkami bude, že jde o čtyřnásobného světového šampióna, který se aktuálně dosti trápí. Za rodákem z Heppenheimu je toho ale hodně, včetně četných úspěchů v juniorských sériích.
Vettel se narodil 3. července roku 1987 a už od tří let se druhý nejmladší ze čtyř sourozenců věnoval závodění. Jeho obrovským idolem při tom byl Michael Schumacher, se kterým se mu poštěstilo setkání už v roce 1994. Vettel si tehdy připsal své první vítězství v motokárovém závodě, Schumacher si později v tomto roce připsal první ze svých sedmi mistrovských titulů.
Po přesunu do profesionálních německých motokárových kategoriích a četných úspěších v nich dostal příležitost i v evropské motokárové sérii, kterou se mu rovněž v jednom případě podařilo vyhrát.
Tímto naplno odhalil svůj talent a pro rok 2003 si vysloužil sedačku v evropské verzi Formule BMW. Hned ve své první sezoně podával lepší výkony než jeho týmový kolega Andreas Wirth, v šampionátu nakonec skončil na druhém místě díky pěti vítězstvím a hned dvanácti pódiovým umístěním v devatenácti závodech.
Na další rok přesídlil z Eifelland Racing do Berlin-Brandenburg Teamu a sérii naprosto dominoval. Těžko se věří statistikám z roku 2004, Vettel totiž vyhrál osmnáct z dvaceti podniků, přičemž ty zbylé dva dokončil na druhé a třetí příčce.
V následujících letech pokračoval ve vzestupu sériemi, přičemž nadále setrvával v Evropě, když dvě sezony usedal do monopostu formule 3. Na první pokus vítězství nezískal, byť skončil šestkrát na stupních vítězů, a v pořadí se umístil na páté příčce. Mimochodem, suverénní mistrovský titul si tehdy připsal Lewis Hamilton.
Druhý pokus už byl v jeho podání podstatně úspěšnější, celkově vyšplhal na nejvyšší stupínek ve čtyřech případech a o titul jej nakonec o jedenáct bodů (za vítězství se udělovalo deset) za Paulem di Restou.
V mezidobí se ovšem svezl i za volantem formule 1. BMW samozřejmě neunikly jeho úspěchy a objevila se tak příležitost dostat se do kokpitu bavorskou automobilkou poháněného Williamsu. To se mu poštěstilo v září 2005, kdy na okruhu v Jerezu kroužil spolu s Markem Webberem a Nicem Rosbergem.
Od sezony 2006 vlastnilo BMW většinu v týmu Sauber, pod jehož křídla si také převzalo Vettela. V tomto roce měl Němec obecně napilno, kromě formule 3 a testování vozu F1 se totiž objevil i ve dvou závodních víkendech formule Renault 3.5. Zejména ten první v Misanu byl nadmíru úspěšný, neboť si z něj odvezl pohár za první i druhé místo.
Pro rok 2007 tak v této sérii získal stálou sedačku, které využil ke čtyřem pódiovým umístěním v sedmi závodech. Poté si jej však povolalo BMW do královny motorsportu jakožto náhradu za Roberta Kubicu, čímž se začala psát nám všem známá historie.