Jak se ohodnotil ve svých závodnických schopnostech Fernando Alonso

Příští rok nás čeká jeden z největších comebacků v historii – Fernando Alonso se vrací do kokpitu formule 1, přesněji řečeno k Renaultu (neboli budoucímu Alpinu). Jak by sám sebe dvojnásobný šampion ohodnotil? Španěl dle svých slov dosahuje kvalitního skóre 9 z 10.

Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 6. 10 2020 — Petr Čermák

Nedávno vyšel na Amazon Prime dokumentární seriál Fernando, který se zabývá Alonsovou kariérou napříč motorsportem. Na tiskové konferenci, která se týkala převážně seriálu, byl dotázán, zda souhlasí s prohlášením, že patří mezi nejkompletnější závodní jezdce v historii formule 1.

„Musím souhlasit,“ odpověděl Alonso. „Považuji se za celkem kompletního jezdce – možná bych se ohodnotil devítkou. S největší pravděpodobností je nějaký rychlejší jezdec v mokrých podmínkách, někdo rychlejší v kvalifikaci nebo někdo, komu se lépe daří na startech. Já si však myslím, že patřím mezi nejlepší jezdce v mnoha ohledech a kategoriích.“

„Podle mě je velmi dobré mít takového jezdce v případě, že bojujete o titul. Když máte skvělého atleta, kterému se daří ve všech kategoriích, je jasné, že na konci zvítězíte.“

Fernando Alonso po dočasném odchodu z formule 1 závodil na poli vytrvalostních závodů WEC, zazávodil si opět v oblíbeném Indianapolis a zkusil se zúčastnit Rally Dakar. Ve všech závodech se dokázal adaptovat a předváděl velmi dobré výkony. Sám Alonso si tuto svou vlastnost uvědomuje a vyzdvihuje ji.

Alonso zahájil přípravy na svůj návrat

„Když jsme závodili s desetiválci nebo osmiválci, byli jsme vždy nahoře. Ať už jsme měli pneumatiky od Michelinu nebo Pirelli, byli jsme schopní bojovat na úplném vrcholu,“ dodal dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006. „Na mokru se mi vždy dařilo, a nyní jsem zkusil jiné kategorie. V Rally Dakar jsem dokázal být mezi pěti nejrychlejšími, což bylo překvapení. Stejně jako jsem si sednul do auta a vedl jsem Indy 500, to také bylo neočekávané.“

„Zjistil jsem, že jsem schopen se adaptovat na jakékoliv auto, na jakékoliv podmínky či kategorie, zaujal jsem k tomu určitý postoj, z kterého jsem profitoval. Znáte své limity – snažíte se je skrýt, nenabídnout svému soupeři žádnou šanci. Ale své kvality chcete zdůraznit. A to já chci dělat – chci na ně upozorňovat.“

Fernando Alonso se stal mistrem světa ve vytrvalostních závodech v sezóně 2018-19. Společně se Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou dvakrát ovládl trať La Sarthe, kde se pořádá závod na 24 hodin v Le Mans. Má tak velmi blízko k tzv. motoristické trojkoruně (vítězství v Le Mans, v Monaku a v Indy 500). Poslední zmiňovaný triumf na něj stále čeká, už v roce 2017 ale ukázal, že pokud kolem něj stojí dobrý tým a jeho vůz je optimálně nastaven, nebojí se do ostrého souboje vstoupit.

Britové si myslí, že plný přechod na elektromobily do roku 2035 je příliš brzký