Alonso zahájil přípravy na svůj návrat

Fernando Alonso se v příštím roce vrátí do kokpitu formule 1, jeho práce ale začíná už nyní. Nedávno navštívil továrnu Renaultu, kde zahájil testování na simulátoru a seznámil se s inženýry. Zároveň mu byla odlita sedačka.

Štítky: Alpine Fernando Alonso Renault Zveřejněno 25. 09 2020 — Petr Čermák

Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso si dal od formule 1 dvouletou přestávku, ta ale počínaje příští sezónou končí. Alonso podepsal s Renaultem (který příští rok ponese název Alpine), u kterého v letech 2005 a 2006 oslavil své dva mistrovské tituly.

Podpis smlouvy byl oznámen na začátku července, v tu dobu se ale španělský závodník soustředil převážně na účast v letošní Indy 500, ve které závodil s McLarenem. Jeho úzká spolupráce s Renaultem byla zahájena až ke konci září.

Před GP Ruska navštívil Fernando Alonso továrnu Renaultu v Enstone a motorové oddělení, které sídlí ve francouzském Viry. V Enstone strávil Španěl celé dva dny – zúčastnil se testování na simulátoru, byla mu odlita sedačka, sešel se s inženýry a navštívil větrný tunel.

„Hodně věcí se změnilo,“ prozradil Fernando Alonso. „Simulátor je nový, větrný tunel je vylepšený, ale některé věci zůstávají stejné. Jsou tu stejné kanceláře a i posilovna, kterou jsem často navštěvoval, zůstala stejná. Bylo to jako během prvního dne ve škole, musel jsem spoustu věcí pochopit, ale bylo to ohromně produktivní.“

„Absolvoval jsem program na simulátoru, zvykal si na auto, na zařízení – když jsem tu byl posledně, žádný simulátor neměli. Poté mi odlili sedačku, sešel jsem se s klíčovými lidmi, abych pochopil program pro příští rok. Vše proběhlo vcelku rychle.“

Fernando Alonso rád říkával, že se do formule 1 nevrátí, pokud mu někdo nenabídne sedačku ve voze, s kterým by mohl získat mistrovský titul. Současný Renault této představě neodpovídá, jeho pozice ve středu pole ale postupně zesiluje – velkou roli v Alonsově rozhodnutí má také změna pravidel pro rok 2022.

Španěla překvapilo, jak rychle se Renault zlepšil – v posledních 3 závodech skončil Daniel Ricciardo dvakrát na čtvrtém místě. „Tým má do budoucna dobrou vizi,“ myslí si dvojnásobný šampion. „Poslední závody byly velmi povzbudivé, všechny to nadchlo, dokonce i mě.“

„Vidět Renault opět v konkurenceschopné pozici je pro sport pozitivní. Jsem těmito výkony velmi potěšen, je skvělé vidět zlepšení. Stále je potřeba udělat velký krok vpřed, střed pole je extrémně vyrovnaný, podle mě ale odvádí kluci skvělou práci.“

„Na poslední závody se mi skvěle koukalo, těším se, až se vrátím za volant. Nyní mě čeká práce, budu dělat, co po mě tým žádá – testovat na simulátoru, pomáhat během víkendů, jednoduše řečeno, budu týmu k dispozici.“

Fernando Alonso se s monopostem formule 1 svezl naposledy vloni během sezónních testů v Bahrajnu. Tehdy mu příležitost poskytl McLaren – Alonso byl v té době jejich ambasadorem.

Diskutuje se o tom, zda se Fernando Alonso nezúčastní testu nováčků, který se koná po skončení letošní sezóny v Abú Dhabí. Pokud se ale tohoto testu chce závodník zúčastnit, nesmí za sebou mít více než dva starty ve formuli 1. Renault tak musí požádat FIA o výjimku.

„Je skvělé Fernanda opět vidět v naší továrně,“ radoval se ze Španělova návratu šéf Renaultu Cyril Abiteboul. „Je motivovaný, chce začít co nejlépe. Chce být stoprocentně součástí všech příprav.“

„Dohromady strávil v Enstone a ve Viry tři dny, což mu umožnilo se začít připravovat na začátek sezóny 2021. Tenhle rok pro nás bude z pohledu vývoje klíčový.“

Fernando Alonso se původně zaměřoval převážně na sezónu 2022, příští rok měl být pouze přechodným ročníkem, letošní výkony Renaultu ho ale nadchly. Alonsova dychtivost je pro tým žádoucí – teď zbývá odpovědět na otázku, zda se Renaultu (respektive budoucímu Alpinu) podaří uspět. Na to nám odpoví ale až sezóna 2022.

Na trh přichází první elektrické SUV ID.4 od Volkswagenu