Honda zůstává dodavatelem motorů F1

Honda se vloni oficiálně rozloučila s formulí 1. Není to ale úplný konec japonské automobilky v královně motorsportu. Japonci dramaticky otočili a jsou připraveni pomáhat Red Bullu v podobě dodávání motorů přímo z Japonska až do roku 2025.

Štítky: AlphaTauri Honda Red Bull Zveřejněno 31. 01 2022 — Vašek Štěpánek

Honda v průběhu sezony 2020 oznámila oficiální konec ve formuli 1, ten přišel s posledním závodem loňského šampionátu v Abu Dhabí. Je ale velice důležité uvědomit si, že jde pouze o oficiální odchod, nikoliv úplný.

Prvotní myšlenka byla taková, že Red Bull si bude v roce 2022 s plnou podporou Hondy vyvíjet vlastní pohonnou jednotku Red Bull Powertrains. V následujících třech letech si ale bude už rudí býci budou muset poradit víceméně sami.

Nyní ale Honda změnila své plány, ve formuli 1 zůstane až do roku 2025 coby dodavatel pohonných jednotek pro Red Bull a sesterskou stáj AlphaTauri. Zatím není jasné, jak se budou tyto motory jmenovat, logické by bylo zanechat jméno Honda a od roku 2026 přinést do F1 motor nový.

Honda se vrátí

Takový je nový plán – pro Red Bull jde o naprosto ideální situaci. Honda bude totiž i nadále součástí vývoje motorů a díky tomu Milton Keynes získá dostatek času na vývoj RB Powertrains, které by do F1 definitivně přišly v roce 2026.

„Nyní se nachází v naprosto odlišné situaci. Původně jsme měli v plánu s Hondou pracovat ještě v roce 2022 a poté bychom si motory hlídali a vyvíjeli sami. Nyní se ale hodně věcí změní a my jsme z toho nadšeni.

Jsem rád, že know-how prozatím zůstává v Japonsku a bude tam do roku 2025. Je to skvělé a dává nám to spoustu času připravit se na rok 2026, kdy přijdeme s vlastními motory Red Bull Powertrains,“ uvedl Marko.

Honda po triumfální jízdě vzpomíná na těžké partnerství s McLarenem

Rok 2026 je pro vstup nových značek do F1 ideální, neboť dojde k rozsáhlým změnám. Tato motorová revoluce má jasný úkol – přilákat do sportu nové automobilky a velmi nadějně se jeví příchod dvou značek z koncernu VW (Audi a Porsche).

Pokud by Red Bull nepodepsal s jedním z těchto potenciálních nováčků, dává mu nová situace s Hondou skvělé prostředí pro vývoj vlastních pohonných jednotek. Na dokončení prací by tak měl Red Bull téměř čtyři roky a do F1 by mohl program RBP přijít jako konkurenceschopný.