Honda po triumfální jízdě vzpomíná na těžké partnerství s McLarenem

Poslední rok Hondy ve formuli 1 byl završen happyendem, když si Max Verstappen ve spolupráci s japonskou automobilkou zajistil svůj první titul v královně motorsportu. Pro Hondu jde zároveň o první vítězství v šampionátu od roku 1991, kdy triumfoval Ayrton Senna.

Štítky: Honda McLaren Red Bull Zveřejněno 21. 12 2021 — Vašek Štěpánek

Společnost sídlící v japonské Sakuře se v této sezoně konečně dočkala, když Max Verstappen s jejími motory získal svůj první titul ve formuli 1. Tato skutečnost vedla generálního ředitele Hondy Toshihira Mibeho k prohlášení, že automobilka splnila cíl, který si dala v roce 2015.

„Gratuluji Maxovi k titulu a také našemu partnerovi a přátelům z rodiny Red Bullu. Závod jsem sledoval ze Sakury a ohromilo mě, s jakou vervou celý tým bojoval až do samotného konce, to na mě skutečně zapůsobilo.

Chci poděkovat také druhému týmu AlphaTauri, je to skvělá stáj a díky ní jsme se dostali k našemu úspěšnému partnerství s Red Bullem. Děkuji také našim motorářům, společně jsme dosáhli cíle, na který jsme pomýšleli od roku 2015, kdy jsme se vrátili do F1,“ uvedl Mibe.

Po odchodu z formule 1 v roce 2008 a opětovném navrácení o sedm let později našla Honda své útočiště původně v McLarenu. Spolupráce ale nebyla vůbec hladká. Šéf Hondy Masashi Yamamoto si ale přesto myslí, že tři turbulentní sezony se stájí z Wokingu přispěly k výsledku a úspěchu v letošním mistrovství světa.

Toyota se odmítá připojit k uhlíkově neutrální budoucnosti

„Veškerý základ, který nyní máme a díky kterému jsme letos byli schopni bojovat o titul, byl vybudován ještě v dobách McLarenu. Naučili jsme se tam hodně věcí. Naše spolupráce ale nefungovala dobře, protože jsme se až příliš respektovali.

My dělali věci tak, jak chtěli oni a naopak, ve výsledku to ale nefungovalo. Veškeré poznatky z McLarenu jsme ale přenesli do Red Bullu a naše bolestivé zkušenosti nám pomohly v rychlém a správném vývoji motorů, což bylo klíčové.

Pamatuji si na Bahrajn 2017, byl to asi nejhorší moment našeho novodobého působení ve sportu. Zažili jsme mnoho selhání MGU-H, až tam jsme pochopili, jak moc jsou hybridní motory náročné a finančně nákladné.

Jak jsem řekl, úspěch přišel s Red Bullem, který nám dal prostor pro vývoj a přizpůsobil se nám, díky tomu naše partnerství fungovalo. Mravenčí práci a cestičku jsme si vydláždili ale už v McLarenu,“ vysvětlil Yamamoto.

Honda nyní oficiálně končí ve formuli 1. Tým Red Bull ale převezme její motory a bude je nadále vyvíjet pod názvem ‚Red Bull Powertrains‘. To ve výsledku znamená, že se stáj z Milton Keynes stane továrním týmem s vlastními pohonnými jednotkami.