Hlasitější motory nebudou, zvuk v TV vylepší speciální mikrofon
Současné pohonné jednotky by přece jen mohly nabídnout lepší zvukový projev – minimálně divákům u televizních obrazovek. Pomoci by měl speciální keramický mikrofon, který se už vyvíjí.
Debaty na téma zvukového projevu pohonných jednotek se vedou prakticky od jejich nasazení v roce 2014. „Nové“ šestiválce o objemu 1.6 litrů osazené turbodmychadlem jsou podstatně tišší než jejich předchůdce, vysokootáčkové osmiválce. A to se pochopitelně spoustě fanouškům nelíbí.
Zatím těžko odhadovat, jak se situace změní s novými technickými pravidly v roce 2021 – přestože se už teď hovoří o tom, že na návrat k osmi a více válcům můžeme zapomenout. Nový majitel F1, společnost Liberty Media, však chystá odlišné řešení, než je změna struktury agregátu, které by mělo zvýšit hlasitost pohonných jednotek pro (zatím pouze) diváky u televizních obrazovek.
360° kamery, které byly použity během GP Singapuru, by v budoucnu mohly být i v boxech a podél trati a nabízet živý video stream. 📽 pic.twitter.com/pgzxmb8t1G
— GPF1 (@GPF1cz) September 18, 2017
Pomoci by měl speciální ruchový mikrofon umístěný poblíž výfukového potrubí vozu. Signál z něj by se zřejmě přimíchával do signálu poskytovaného televizním společnostem. „Jednou z věcí, kterou chceme do budoucna zesílit, je zvuk, protože je pro fanoušky velmi důležitý. Ukázalo se to ve všech našich výzkumech,“ prohlásil komerční šéf F1 Sean Bratches.
Na mikrofonu pracuje australský producent David Hill, který má zkušenosti s vylepšováním sportovních a televizních přenosů. „Spolupracuje s německým koncernem na vytvoření keramického mikrofonu, který můžeme přidělat na výfukové potrubí, aby fanouškům dodal skutečné zesílení zvuku,“ dodal Bratches.
Nejedná se o první snahu o zesílení zvuku. Mercedes ještě během sezony 2014 zkusil rozšířit výfukové potrubí tak, aby byl zvukový projev silnější, avšak bez výraznějšího efektu (a to nehodnotíme estetickou stránku věci). Řešení tak nakonec nasazeno do závodů nebylo.
Diskuse k článku