F1 a MotoGP během stejného víkendu “nepřichází v úvahu”

Společnost Liberty Media tvrdí, že myšlenka, že začne vyjednávat o televizních smlouvách na Formuli 1 a MotoGP v rámci svého nového vlastnictví druhé jmenované soutěže, "nepřichází v úvahu".

Štítky: Liberty Media MotoGP Motorsport Nepřehlédněte Zveřejněno 4. 04 2024 — GPF1.cz

Americký mediální gigant Liberty 1. dubna oznámil, že v rámci velkolepé transakce za 4,2 miliardy eur získal 86 % akcií společnosti Dorna Sports a mistrovství světa MotoGP. Odkup, který by měl být dokončen do konce roku 2024, znamená, že Liberty nyní vlastní dva největší seriály motoristického sportu na světě – F1 a MotoGP.

Během rozhovoru s investory generální ředitel společnosti Liberty Greg Maffei vyloučil jakékoli návrhy, že by společnost mohla vyjednávat o společných televizních smlouvách pro MotoGP a F1, a to především kvůli regulačním problémům.


Nové číslo online magazínu KOLO na KOLO

  • Víme, co všechno a proč se odehrává v Red Bullu
  • Jak Hamilton mazaně vyjednal smlouvu s Ferrari, a obešel všechny
  • Opravdu nejsilnější parnerství v F1
  • Bernie Ecclestone, jak jej neznáte
  • O prvním automobilovém závodě

PŘEDPLATNÉ na webu kolonakolo.cz


Maffei je však přesvědčen, že společnost Liberty ví, jak prodat MotoGP potenciálním mediálním partnerům díky svému “přehledu o vývoji mediálního prostředí”.

“Jediná věc, kterou nebudeme dělat, je společné vyjednávání o MotoGP a Formuli 1, a to jak kvůli regulačním otázkám, tak kvůli struktuře naší smlouvy s partnery a týmy F1,” řekl Maffei. “Takže to nepřipadá v úvahu. Rád bych si myslel, že Liberty má přehled o tom, jak se vyvíjí mediální prostředí a jak udělat produkt atraktivní pro mediální partnery mimo tradiční základny v Itálii a Španělsku a Francii a pomoci růstu na těchto dalších trzích. Myslím, že v tomto směru máme určitý přehled.”

Ve stejném telefonátu Maffei uvedl, že je “velmi přesvědčen”, že odkup MotoGP společností Liberty projde bez problémů antimonopolními úřady.

Maffei sice neřekl, jaké má plány na rozšíření fanouškovské základny MotoGP, ale vyzdvihl různé úspěchy, kterých Liberty od svého převzetí v roce 2016 dosáhla při zpřístupňování F1 širšímu publiku.

“Co se týče růstu fanouškovské základny, poukazuji na spoustu věcí,” dodal. “Samozřejmě jsme měli úspěch s Netflixem, ale také jsme měli úspěch ve zpřístupnění F1 mnoha dalšími způsoby, ať už to byly sociální sítě, ať už to bylo přivedení jezdců k fanouškům závodů na Twitchi, do zážitkových zón pro fanoušky, do fanouškovských zón, což skutečně změnilo pohled na to, jak se tento sport dělá. Tento [MotoGP] sport je úžasný a jeho vášnivá fanouškovská základna ví, jak je vzrušující.

Ale naším cílem je to určitým způsobem vystavit širšímu světu, jako jsme to určitým způsobem udělali s F1.”