Hamiltonova frustrace z Mercedesu započala mezi sezonami 2022 a 2023
Nová řada seriálu Drive to Survive odhaluje, jak se vztah Lewise Hamiltona s Mercedesem vyostřil, ještě než se rozhodl odejít.
Sedminásobný mistr světa byl frustrován tím, že tým nereagoval na jeho varování ohledně prvního vozu postaveného pro technické předpisy Formule 1 zavedené v roce 2022.
“Vzpomínám si, jak jsem si týmu stěžoval a říkal jsem: Podívejte, musíme udělat tyto změny, jinak se vydáme po této trajektorii a skončíme tam, kde skončíme,” řekl tvůrcům pořadu. “Prosím, prosím, udělejte s tím něco. Vzpomínám si, že mi řekli něco jako: my víme, co děláme, ty se mýlíš. A to byl rozhodně zajímavý moment. Říkal jsem si, dobře, ustoupím, nechci nikomu šlapat na paty. Pak, když jsme se dostali do sezóny, tak jsme spolu zase mluvili, řekli “aha, možná jsi měl pravdu”.
Mercedes s vozem W13 a jeho koncepčně podobným nástupcem vyhrál za poslední dvě sezony pouze jediný závod. Začátkem loňského roku tým potvrdil, že změnil filozofii svého nového vozu pro rok 2024, který dnes Hamilton poprvé testuje. Technický ředitel Mike Elliott loni z týmu odešel a do funkce se vrátil jeho předchůdce James Allison.
Nové číslo magazínu KOLO na KOLO je tu:
- Vymazaná generace týmových šéfů F1
- Kdo si troufnul vyhodit Adriana Neweyho?
- Jak si Jacques Villeneuve kvůli penězům pohřbil kariéru
- Dvakrát za 18 měsíců vyhozený Otmar Szafnauer – rozhovor
- Ukážeme vám Lawrence Strolla jinak
- Aeodynamické vychytávky
Nová série Drive to Survive byla dokončena ještě předtím, než Hamilton oznámil, že na konci letošního roku opustí Mercedes. Míří do Ferrari. Hamilton řekl, že Mercedes s ním a týmovým kolegou Georgem Russellem blíže konzultuje své plány pro nový vůz W15.
“Pokračuji ve spoustě schůzek zpět do továrny na tolik různých témat týkajících se vozu, ať už jde o kvalitu jízdy, dynamiku vozu, odpružení, řízení, pneumatiky, cokoli,” řekl. “Takže v tom budeme pokračovat a myslím, že máme lepší proces než kdykoli předtím. Takže je to mnohem poutavější jak pro George, tak pro mě. Často máme schůzky, kde jsme oba v té místnosti spolu, takže jsme schopni se opravdu do hloubky ponořit do všech otázek, které inženýři potenciálně nemají možnost přijít na grand prix, pokud mají nějaké otázky, mohou se zeptat.
Nedávno jsem byl v aerodynamickém oddělení,” dodal. “Je jasné, že nikdo není spokojený s tím, kde jsme a jak jsme si letos vedli, ale bylo nesmírně povzbudivé vidět, jak jsou všichni zapálení. Všichni měli hlavy dole, všichni byli na svých stanovištích a očividně neuvěřitelně tlačili na pilu.”