Poznatky ze druhého dne testů – falešné naděje Ferrari?

V Bahraju byly odjety dva ze tří předsezonních testů. Nabízíme největší poznatky a postřehy.

Štítky: 2024 Testy Zveřejněno 23. 02 2024 — GPF1.cz

Druhý den předsezónních testů Formule 1 2024 v Bahrajnu se Carlos Sainz postaral o to, že Ferrari dosáhlo nového nejrychlejšího času testů. Sainzovo nejlepší kolo (1m29,921s) zajistilo Ferrari udržení na špici poté, co týmový kolega Charles Leclerc vedl zkrácený dopolední trénink s vozem Ferrari SF-24. Jeho náskok 0,758 sekundy před Red Bullem Sergia Pereze však nebyl takový, jak se zdálo, protože Perezův nejlepší čas 1 m30,679 s – dosažený v posledních pěti minutách běžného tréninku – byl zajetý na středně tvrdé sadě pneu C3, o stupeň tvrdší než C4, kterou používal Sainz.

Perez měl být ve voze pouze v dopoledním tréninku, ale do jeho konce ujel pouze 20 kol, což bylo důsledkem předčasného ukončení jízdy při opravě uvolněného krytu kanalizace a časové ztráty po prvních instalačních kolech, kdy se mu vznítila pravá přední brzda.

Charles Leclerc řekl: “Můj první pocit je, že Red Bull je bohužel stále o dost napřed.” A Sainz připustil, že vítězství v šampionátu nemusí být reálný cíl, “když vidíte, co Red Bull letos přinesl”.


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO je tu:

  • Vymazaná generace týmových šéfů F1
  • Kdo si troufnul vyhodit Adriana Neweyho?
  • Jak si Jacques Villeneuve kvůli penězům pohřbil kariéru
  • Dvakrát za 18 měsíců vyhozený Otmar Szafnauer – rozhovor
  • Ukážeme vám Lawrence Strolla jinak
  • Aeodynamické vychytávky

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


“Nevím, jestli jsou to tři desetiny, jedna desetina nebo půl sekundy,” řekl Sainz o náskoku Red Bullu. “To se teď s ohledem na množství paliva a režimy motoru nedá zjistit. Ale už z konstrukce je vidět, že je o půl kroku před ostatními, a vzhledem k výhodě, kterou měli loni, měli na vývoj více času.”

Skutečnost, jak ji vidí mnoho lidí v paddocku, je taková, že Red Bull je vepředu – potenciálně s velkým náskokem -, protože se vyplatila snaha výrazně přepracovat svůj vůz do vizuální odlišnosti od RB19.

“Musím říct, že když jsem vůz viděl, řekl jsem si: ‘wow’ – rozhodně byli odvážní, když změnili některé tvary, díky nimž byl vůz loni tak úspěšný,” řekl šéf týmu McLaren Andrea Stella.

“Momentálně jsou ve skvělém tempu,” řekl Russell ve čtvrtek. “Začali tyto nové předpisy na vrcholu, přišli sem a od té doby jsou solidní. Takže jsou určitě favority, určitě jsou tady v Bahrajnu o krok napřed před všemi ostatními. Bezpochyby mají za sebou úspěšnou zimu, ale to se dalo očekávat.”

Jak Red Bull, tak Ferrari provedly simulaci závodu, a to ve stejnou dobu a se stejnou kombinací pneumatik C3, C2 a C1 pro tři stinty. V tomto srovnání vypadá Ferrari podezřele dobře, přičemž příslušné závodní tempo naznačuje, že Carlos Sainz by v závodě na 57 kol porazil Sergia Pereze o… celou minutu. Nemůžeme věřit, že toto je přesný obraz skutečného tempa Red Bullu. Ale to říkají čísla z druhého dne. Počkejme si na den třetí a uvidíme, zda se tento zjevný důkaz potvrdí, nebo vyvrátí.

Lewis Hamilton prohlásil, že Mercedes po jeho první zkušenosti s vozem W15 udělal krok vpřed. Sedminásobný mistr světa usedl za volant ve čtvrtek a převzal testovací povinnosti od týmového kolegy George Russella, který řídil o den dříve.

Tým, který se dříve jmenoval AlphaTauri, prošel v zimě změnou, do čela týmu přišel Laurent Mekies a na pozici závodního ředitele nastoupil veterán z Enstone Alan Permane. Navzdory slibnému začátku Ricciardo nabádá, aby se na časy příliš nehledělo.

Ricciardo řekl: “Na začátku sezóny musíme být trochu opatrní. Cílem v průběhu sezony je přední část středu pole. Ale řekl bych, že teď, kde se nacházíme, je to asi spíše ve středu pole. Vpředu si ještě nejsem jistý. Ale určitě je to náš cíl. Vím, že někteří lidé jsou z našeho vstupu do sezony docela nadšení, ale já to chci hrát trochu opatrně. Máme slušné auto, ale ještě nás čeká spousta práce a čísla, která jsme přivezli na test, věříme, že je ještě co hledat.”

Výsledky prvních dvou dnů testů v Bahrajnu: