Ferrari se musí vzdát kvalifikačního potenciálu ve prospěch závodů
Podle Jocka Cleara musí být Ferrari připraveno obětovat část své kvalifikační rychlosti, aby ve Velké ceně dohnalo rychlost svých soupeřů.
Scuderia má pomalý start do sezony 2023 s pouhými 78 body a jedním umístěním na stupních vítězů z pěti závodů. Jejich závodní tempo se stalo důvodem k obavám mimo jiné kvůli vysoké degradaci pneumatik.
V Ázerbájdžánu, který byl pro tým nejlepším víkendem roku, získal Charles Leclerc pole position jak ve sprintu, tak v hlavním závodě a ukázal tempo na jedno kolo.
Clear, který v současnosti spolupracuje s Leclercem jako trenér jezdců – se však domnívá, že tým musí vyměnit rychlost na jedno kolo za lepší závodní tempo.
„Dobře rozumíme tomu, kde jsou problémy, a kvantifikujeme to. Takže v některých ohledech bychom mohli říct: ‘Ovšem, sledujeme to, co se děje v závodě, ve srovnání s tím, co se děje v kvalifikaci. Můžeme vidět nějaké rozdíly, možná to, co nemůžeme úplně změnit je to, jak se tyto rozdíly mění.
To je proces, kterým v tuto chvíli procházíme: identifikovat, co můžeme udělat nebo co můžeme změnit, pokud jde o naše zaměření, abychom měli opět i závodní rychlost.
Možná, že musíme být vzadu v kvalifikaci, ale to je vždy velmi těžká rána, protože závody se velmi často rozhodují v kvalifikaci, takže si nemůžeme dovolit odtrhnout zrak od kvalifikačního souboje.”
Clear také přichází s myšlenkou, zda Red Bull v sobotu záměrně nejede na půl plynu.
„Musíme smeknout klobouk před Red Bullem a říct, že dělají něco velmi, velmi chytrého – a že auta fungují velmi dobře v závodním tempu,” řekl Clear.
„Mohli bychom také dojít k závěru, že možná je jejich kvalifikační rychlost záměrně pomalejší, a možná proto s nimi můžeme soutěžit v kvalifikaci, protože kvalifikaci tak úplně neřeší.
Toto je proces učení se s novým vozem a myslím, že oba jezdci by souhlasili s tím, že v Ázerbájdžánu jsme měli auto, se kterým se jim závodilo dobře.
Byli jsme zklamaní, že jsme tak daleko za Red Bully a nebyli jsme schopni s nimi bojovat, ale byl to pro nás dobrý krok vpřed, pokud jde o naši relativní rychlost vůči Mercedesu a Aston Martinu.”
Pamatujete legendární Peel P50 z Top Gearu? Můžete ho mít jako elektromobil