Automobilist.com

Ferrari přišlo o extra výkon na rovinkách. Může za to Red Bull?

Soupeři Scuderie už dost možná zjistili, jak Ferrari získávalo náskok na maximální rychlosti zejména v kvalifikacích. Jedná se o nelegální metodu, což ale Italové popírají, jejich motor je prý v souladu s pravidly.

3 Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Pravidla Zveřejněno 3. 11 2019 — Lukáš Štěrovský

Po týdnech spekulací 22. října Red Bull zaslal Mezinárodní automobilové federaci dopis, kde se dotazoval na legálnost technologie, která by obcházela nařízení o omezeném průtoku paliva. Zjednodušeně řečeno – průtok paliva, který nesmí přesáhnout v žádném momentu závodního víkendu hranici nastavenou pravidly, je měřen vždy v určitých intervalech, není monitorován nepřetržitě.

Red Bull chtěl vědět, zda by bylo nelegální mít systém, který by dokázal mezi těmito intervaly navýšit průtok paliva nad povolenou hodnotu. Právě takové zařízení má prý ve svých vozech Ferrari, které se až zázračně zlepšilo takřka z týdne na týden v druhé polovině sezony. FIA podle očekávání před Grand Prix na okruhu v Austinu potvrdila, že něco takového by bylo v rozporu s pravidly.

A světe div, Ferrari najednou o svoji rychlost na rovinkách přišlo. Tedy alespoň to tvrdí Mercedes. „Je to zajímavé, ale přišlo mi, že v sobotu Ferrari najednou ztratilo výkon, přestože je na rovinkách pořád rychlejší než ostatní. Bude zajímavé sledovat, jak to bude v závodě,“ zamýšlí se Lewis Hamilton.

Samotná Scuderia však nařčení odmítá a uvítala by, kdyby FIA její motor zkontrolovala a prohlásila za legální, jak už ostatně letos jednou učinila. „Prokázalo by se tak, že nepodvádíme. Myslím, že ostatní jsou momentálně rychlejší než my v zatáčkách, a taky je neosočujeme z podvádění. Byl bych radši, kdyby se každý zaměřil sám na sebe a vývoj svého vozu,“ štve šéfa Ferrari Mattia Binottu.

Diskuse k článku

3 komentáře: “Ferrari přišlo o extra výkon na rovinkách. Může za to Red Bull?”

  1. jenDalsiTeepack napsal:

    To jsou zase spekulace…

  2. krakra napsal:

    INF_11: A navíc, to je princip, který Ferrari používalo za dob Michaela Schumachera, když byla zakázaná kontrola trakce.
    Kontrola probíhala v řízené prodlevě převodovky……

    (přesně si to nepamatuji)

  3. INF_11 napsal:

    Pokud ví, že čidlo snímá hodnotu průtoku paliva řekněme každou desátou vteřinu, tak těch zbylých 9 tam můžou valit víc…. jako možné to je

Napsat komentář