Jak Ferrari (ne)ukončilo vývoj současného monopostu
Inženýr italského týmu Laurent Mekies uvedl, že vývoj současného monopostu je u konce. Nyní se chce Ferrari připravit na novou éru formule 1, která přijde již příští rok. Mekies zároveň uvedl, že tým bude stále pracovat na slabinách svého SF21.
Mají týmy letos vyvíjet své monoposty i přesto, že jde o přechodnou sezonu a příští rok vejdou v platnost nová revoluční pravidla? To je otázka, se kterou musí jednotlivé stáje pracovat a přerozdělovat tak své zdroje jak pro letošní, tak příští sezonu.
U Haasu to vyřešili poměrně snadno. Letošní monopost je totiž prakticky jen přebarvený loňský model. Tím Američané víceméně odpískali letošní sezonu v naději, že příští rok se budou jejich vozy pohybovat na jiných než posledních dvou místech.
Jak se má ale rozhodnout třeba takové Ferrari, které je v současnosti třetí v Poháru konstruktérů jen dva body před McLarenem a svádí s ním ostrý souboj v šampionátu? Maranello tak musí každý svůj krok pečlivě zvážit.
Během víkendu ve Francii ale přišlo vedení Ferrari se zprávou, že svůj vůz již nebudou v průběhu tohoto roku vyvíjet. Tým se chce soustředit na příchod nových zásadních pravidel, která odstartují novou éru formule 1 v níž chce být Ferrari úspěšné.
„Došli jsme k rozhodnutí, že již nebudeme v průběhu této sezony vyvíjet náš vůz. Veškeré naše zdroje se tedy přesunou na přípravu pro rok 2022 a neočekávejte od nás již žádné reálné upgrady v průběhu tohoto roku,“ uvedl inženýr Ferrari Laurent Mekies.
Nicméně, monopost SF21 má i nadále své slabiny, které by bylo vhodné vyřešit, chce-li Ferrari v šampionátu skončit před McLarenem. Mekies tak upřesnil svá slova, z Maranella reálný upgrade opravdu už nepřijde, tým se ale bude snažit pochopit problémy na svém voze.
„Budeme stále pracovat a snažit se porozumět našim slabinám. Když na ně přijdeme a zjistíme, proč vznikly, posune nás to dál. Můžeme pak najít důvody a příčiny toho, proč někde tolik ztrácíme, a to nám otevře dveře k řešení, které následně můžeme přenést na auto.
Náš vůz je stejný, který jsme měli v Baku nebo v Monaku. Tam jsme byli konkurenceschopní, tady ne, což je příležitost, jak začít pracovat a přijít na to, proč tomu tak zde není. Je to opravdu výzva a jde o něco, s čím budeme bojovat,“ vysvětlil Mekies.
I přesto, že Ferrari je nyní před McLarenem, piloti italského týmu očekávají brzkou porážku právě od týmu z Wokingu. Dvě pole position v Monaku a Baku, které získal Charles Leclerc a Sainzovo podium v monackém knížectví byly tak spíše netradičními záležitostmi.