Ferrari nakonec mění koncept vozu. A přiznalo, jak to mělo s motorem

Šéf Scuderie Mattia Binotto prozradil, že nový vůz bude oproti tomu letošnímu značně odlišný.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Zveřejněno 12. 12 2019 — Lukáš Štěrovský

Ještě minulý měsíc Binotto tvrdil, že model 2020 bude spíše evolucí toho loňského. To už ale neplatí. „Nové šasi je připravené. Prošli jsme cash testy a homologací. Aerodynamika je stále vyvíjena ve větrném tunelu. Ještě několik testů a máme balíček, jaký jsme pro testy v Barceloně chtěli.

Náš vůz pro další rok cílí na podstatně větší množství přítlaku, s čímž se pojí také větší odpor vzduchu. Očekáváme, že na rovinkách už nebudeme tak rychlí. Poslední závod letošní sezony nám ukázal, že více přítlaku je lepší cesta. I kvůli tomu, že se nezmění pneumatiky,“ vysvětluje lodivod Ferrari.

Favoritem je Mercedes

Binotto od nového konceptu sice čeká, že vyléčí bolístky modelu 2019, favoritem na titul jsou však stále Stříbrné šípy. „Do dalšího roku nejdeme jako favoriti. Abú Dhabi nám ukázalo, že jsme neměli nejlepší auto. Laťka je nastavena týmem, který vyhrál posledních šest titulů a vloni měl nejrychlejší auto. My sebe teď vnímáme pouze jako vyzyvatele.“

Ferrari se letos spoléhalo hlavně na silný agregát, který měl mít podle spekulací oproti konkurenci až 50 koňských sil navíc. Realita ale prý tak optimistická nebyla. „Pravda je od této hodnoty dalece vzdálená, předpokládáme maximálně 20 koní, což je ale i tak slušné číslo. Je to velká výhoda v době, kdy se k sobě všichni výrobci motorů přibližují.

Jsem pyšný na vývoj. Stále si pamatuji první sezonu hybridní éry v roce 2014, když měl Mercedes obrovskou výhodu. Ztráceli jsme více než 80 koní. V Maranellu jsme se hodně snažili zmenšit ztrátu a musím říct, že v této oblasti jsme odvedli vynikající práci,“ hodnotí Binotto. Jeho týmu by měla pomoci i chystaná stavba nového simulátoru, který už začíná být zastaralý.

Diskuse k článku

Napsat komentář