Auta v závěsu už zase ztrácejí víc přítlaku než bylo plánováno

Zhoršila se situace s jízdou formulí za sebou. Letos vozy totiž ztrácí víc přítlaku než vloni.

Štítky: 2025 Technika Zveřejněno 10. 09 2023 — GPF1.cz

Ředitel formulové divize FIA Nikolas Tombazis přiznal existující problém a ujistil, že na něm jeho organizace pracuje.

“Vezmeme-li vozy F1 z roku 2021, pak na základě vzdálenosti dvou délek od vozu před sebou ztrácely více než 50 % aerodynamického přítlaku,” vysvětlil. “U formulových vozů 2022 došlo pouze k 20% snížení aero zátěže. Nyní se však pohybujeme kolem 35 %. Určitě došlo ke zhoršení a v tomto bodě má Carlos Sainz pravdu. Zjistili jsme, v čem bychom měli jednat.”

Vzhledem k tomu, že týmy již věnovaly mnoho prostředků na vozy pro příští rok, je cítit, že je nespravedlivé, aby se FIA snažila prosadit jakékoli změny pro rok 2024, zejména proto, že by to bylo poměrně marné, protože by se konkurence takové snaze bránila.

KOLO na KOLO ŽIVĚ – POSLEDNÍ VSTUPENKY do Ostravy zde

“Studujeme řešení pro rok 2025,” vysvětlil. “Vytipovali jsme některé části vozů, na které je třeba působit, například koncovou desku předního blatníku, boční stranu podlahy a žebra uvnitř kol (kolem brzdových kanálů). V těchto oblastech bychom mohli stanovit poněkud přísnější pravidla.

Je jasné, že už nemáme výhodu roku 2022, a proto víme, že je třeba ještě zapracovat.”