Alonso si pochvaluje své starty: Měl jsem je dobré před 20 lety, proč ne teď?
Silný start a silný finiš byly základními kameny osmého místa Fernanda Alonsa na okruhu Paul Ricard a po závodě dvojnásobný mistr světa vysvětlil, jak starty závodu byly vždy jednou z nejsilnějších částí jeho výbavy jako pilota formule 1.
Španěl startoval z devátého místa, ale hned v úvodním kole se mu dařilo dobře, když předjel Landa Norrise. Zatímco poté začal lehce ztrácet, postupně se zase vyšplhal dopředu. Výsledkem bylo osmé místo v cíli.
„Byla to moje nejsilnější stránka za posledních 20 let, tak proč ne ještě teď ?! Starty jsou ten okamžik v závodě, kde musíte trochu improvizovat, musíte být kreativní, není tu žádný výkon v pneumatikách, není tam žádný výkon v autě, je to jen o vás a vašem instinktu, takže si tyto části užívám. První kolo bylo vždy silnou stránkou a nyní mi více vyhovuje auto, startovací procedury a také pneumatiky,” mluví Alonso o svých dobrých startech.
Takže jsem se starty spokojený, ale v závodě pomalu stejně spadnete na své zasloužené místo a dnes jsem byl v prvním stintu kolem 10. nebo 11. místa, a pak ve druhém stintu kolem osmého nebo devátého. Takže jsem spokojený s osmým.
Jsou věci, které se určitě zlepšily, ale byl to silný víkend, od všech volných tréninků, kvalifikace a závodu. V Baku jsme byli v Q3 a skončili jsme na P6, na Paul Ricard jsme byli v Q3, skončili jsme na P8, takže si myslím, že jsme stále lepší a lepší a jsem šťastný.”
Ačkoli v Ázerbájdžánu skončil šestý, Alonso připouští, že měl trochu pochybností ohledně své výkonnosti a rychlosti.
„Jsem šťastný a jsem stále více šťastnější z každého závodu. Myslím, že již v Portugalsku a Barceloně jsme udělali krok vpřed, pokud jde o konkurenceschopnost a štěstí s tímto vozem.
Po Barceloně bohužel přišly tratě Monako a Baku, dva pouliční okruhy, které nám způsobily pochybnosti, protože jsme byli nekonkurenceschopní a snažili jsme se zahřát pneumatiky.
Nyní, když jsme se vrátili na běžný okruh, byla to úleva, když jsem viděl, že si vedeme dobře a pravidelně bojujeme v první desítce. Takže to byla dobrá zpráva a myslím, že po zbytek šampionátu budeme trochu jezdit nahoru a dolů. Záleží na charakteristikách okruhu, ale jsem rád, že můžeme z vozu vytěžit maximum,” dodává dvojnásobný mistr formule 1.
Lincoln se také zapřísáhl k pouze elektrickým vozům od roku 2030