Bezradné Ferrari se potácelo na pneumatikách, které se zhoršovaly dvojnásobným tempem

Pro Ferrari přišla studená sprcha. Poté, co získal Charles Leclerc dvě pole position, se italská stáj tento víkend hodně trápila. Výsledkem je, že jsou oba vozy mimo body.

Štítky: Carlos Sainz Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 21. 06 2021 — Jiří Košta

Přestože Ferrari neodjelo špatnou kvalifikaci, tak to rozhodně na nejlepší pětku nestačilo. V závodě už to bylo pro stáj z Maranella tradičně horší, ale to, že nebudou Sainz s Leclercem na bodech, to v týmu nikdo nečekal.

„Opravdu to musíme pochopit (co se stalo), protože s oběma vozy jsme masivně bojovali a hromadně klesali. Tempo máme první dvě kola, ale poté začíná klesat, zatímco ostatní ve stejné rychlosti pokračují. To je oblast, na které v tuto chvíli musíme pracovat a opravdu musíme tomuto problému porozumět,“ řekl po závodě Leclerc.

Monačan získal body ve všech závodech, do kterých letos startoval, ale tady přišel extrémní výkonnostní propad. Ke konci GP Francie tak mohla stáj jen experimentovat s vozem.

„Zkoušeli jsme v jednu chvíli druhou zastávku, abychom zjistili, zda dokážeme zjistit něco víc, tím že jsme šli znovu na médium, ale neexistoval způsob, jak udělat něco lepšího s fungováním těchto pneumatik. Pouze nám rychle degradovali.“

Týmový kolega Sainz mezitím vypadal po závodě stejně nešťastný, protože v úvodní části závodu bojoval o páté místo. Po přezutí na tvrdší sadu pneumatik ale začal propadat. Zkrátka Ferrari není schopné získávat z pneumatik Pirelli více. Jedná se však o problém, na který Španěl upozornil už dříve.

„V pátek to vypadalo dobře. Ale změnily se podmínky na trati a naše auto nedokázalo tak reagovat na změny. Jsme na limitu s předními pneumatikami ohledně puchýřkování. Jakmile se začnou objevovat puchýře, jdeme dozadu,“ říká Sainz.

Od prvního kola jsme zkrátka neměli závodní rychlost a pneumatiky se nám masivně opotřebovávaly. Je to něco, co jsem předtím nezažil, ale je to něco, co musíme opravdu vyřešit, a porozumět tomu. Je zcela evidentní, že v nedělních podmínkách je tu něco, kvůli čemu nedokážeme pracovat dobře s pneumatikami, a proto jdeme dozadu.“

Mikel Azcona je historicky prvním vítězem PURE ETCR