Pirelli: Větší počet zastávek přijde

V úvodním závodě sezony formule 1 2017 v Austrálii vyvolalo pozdvižení, s jakou lehkostí většina jezdců zajela celou Velkou cenu na jedinou zastávku u mechaniků. Tento jev vzešel z iniciativy udělat nové pneumatiky tvrdší, aby piloti mohli jet naplno celý závod.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 6. 04 2017 — Šimon Trantina

Šéf oddělení Pirelli pro vývoj pneumatik F1 Mario Isola si však myslí, že jak budou auta zrychlovat, degradace gum bude intenzivnější, což povede k zajímavým strategickým počinům, jaké jsme mohli vidět například v minulé sezoně.

„To je naše očekávání pro druhou část sezony. Auta budou rychlejší, což bude mít za následek větší odpor kladený na sady pneumatik, tudíž jejich větší degradaci. Tyto faktory jdou ruku v ruce, později budou vozy rychlejší a pneumatiky se budou ničit rychleji – ale tak, jak si to FIA přála.

Budeme mít víkendy, kdy uvidíme závody o dvou zastávkách. Nikde není psané, že všechny závody budou na jeden pit stop, ale o Monaku vám můžu klidně říci, že to tak bude. Očekávám, že dvakrát se bude stavět například v Suzuce, ve Spa a na jim podobných tratích. Jedna zastávka však neznamená nudný závod, v Austrálii jsme viděli skvělou bitvu mezi Sebastianem a Lewisem,“ říká Isola.

Ten také přiznal, že v Melbourne byla degradace pneumatik na nižší úrovni, než požadovala mezinárodní automobilová federace. „V Austrálii bylo opotřebení pneumatik dost nízké, byla to velká změna oproti loňsku. Nejlépe je to vidět na časech, které jezdci zajížděli, dokázali jet rychle na pneumatikách 10 až 15 kol starých.

Úroveň degradace byla před sezonou nastavena výše, než je teď. Ta čísla jsou velmi exaktní, je těžké dostat se přesně na jejich hodnotu. Například minulý rok byl rozdíl mezi úrovněmi tvrdosti pneumatik 0,9 vteřiny. To ale jen v průměru, protože pak máte tratě, kde je to 0,7 nebo 1,1 sekundy,“ vysvětluje Isola.

V loňské sezoně bylo na pneumatiky hodně náročné jet v závěsu za jiným autem, bude tomu letos díky novým proporcích gum od Pirelli jinak?

V loňské sezoně s ohledem na pneumatiky hodně náročné jet v závěsu za jiným autem. Bude tomu letos díky novým proporcím gum od Pirelli jinak?

Diskuse k článku

Napsat komentář