Ferrari se tvrdá pneu opotřebovává tak rychle jako Red Bullu měkká

Carlos Sainz po skončení úvodní velké ceny letošního roku prozradil, že míra opotřebení nejměkčích pneumatik (červených) na Verstappenově Red Bullu odpovídá míře opotřebení jeho nejtvrdších bílých gum.

Štítky: Carlos Sainz Pneumatiky Red Bull Zveřejněno 4. 03 2024 — GPF1.cz

Na otázku, aby Carlos Sainz okomentoval poslední úsek GP Bahrajnu, ve kterém jel na nejtvrdší sadě a Verstappen s Pérezem na nejměkčí, a zda to představovalo šanci na útok na druhou pozici, Sainz odpověděl:

“Musíte vzít v úvahu, že jsme tady testovali tři dny a já jsem viděl tu degradaci Red Bullu na měkkých pneu, a ta je úplně stejná jako našich tvrdých. Takže jakmile jsem se dozvěděl, že Red Bull má novou měkou sadu pro poslední stint a Checo taky, není to tak, že bych si řekl: “OK, tohle je moje šance”. Viděl jsem jízdy na dlouhou vzdálenost, které absolvovali na pneumatice C3 (červená měkká), tedy na měkké pneumatice při testování, a bylo vidět, že na měkké mají v podstatě stejný trend opotřebení, jako mají všichni na tvrdé.

Takže jsem se moc netěšil. Také jsem byl v trochu nepříjemné pozici, víte, protože jste tam v rozmezí dvou, tří vteřin, kde máte všechen turbulentní vzduch, ale nemáte výhodu DRS a slipstreamu, takže prostě kloužete trochu víc. Kdybych byl do vteřiny nebo možná pěti vteřin pozadu, myslím, že bych na tvrdé pneumatice mohl možná trochu víc ukázat skutečné tempo auta a svou rychlost. Ale v těch dvou, třech vteřinách je to nejhorší místo, kde bych mohl být, a nikdy jsem dnes nemohl Checa pořádně potrápit.

Když jsem viděl dlouhé jízdy Maxe a Checa ve druhém tréninku a před tím dlouhé jízdy při testování, tak to není žádné tajemství. Byli jsme tu tři dny. Věděl jsem, že mají náskok tří, čtyř desetin, možná ne půl sekundy, jak říkal George, v závislosti na podmínkách na trati. Ale věděl jsem, že bude velmi těžké Red Bully porazit. Také si nechali extra sadu měkkých pneu, což trochu ukazuje, jaké měli záměry a plány.

Takže jsem věděl, že Red Bully bude velmi, velmi těžké porazit. Takže držet s jedním z nich krok a mít možnost bojovat, to už je dobré překvapení. Myslím, že jsme byli na jedné z jejich nejsilnějších tratí v sezoně s velmi vysokou degradací zadních pneumatik. Doufejme, že až pojedeme na trať s větším omezením předních kol a možná lepším asfaltem, naše auto ožije a budeme schopni lépe vyzvat Maxe na souboj o vítězství.”