Nové parametry aerodynamiky mají vliv na ‘předjížděcí’ systém DRS

Mezinárodní automobilová federace se chce v Číně zaměřit na úpravu systému pro snížení odporu vzduchu na zadním křídle – konkrétně na délku DRS zón.

1 Štítky: Technika Zveřejněno 21. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

S ohledem na nárůst přítlaku v letošním roce se očekává, že předjíždění bude náročnější. Razantní navýšení přítlaku ale rovněž změní i účinnost systému DRS. Mezinárodní automobilová federace se proto údajně během Grand Prix Číny zaměří na úpravu DRS zón.

Během úvodního závodu nové sezony FIA s ohledem na konfiguraci trati s délkou těchto zón nic provést nemůže. Podle zatím nepotvrzených zpráv by ale už ve druhém závodě mělo přijít jejich prodloužení. Federace chce nejprve pochopit aerodynamiku nových vozů, a potom na základě poznatků upravit zóny na jednotlivých okruzích.

omv-banner

Není přitom bez zajímavosti, že v sezoně 2011, kdy byl systém DRS poprvé zaveden, bylo na některých tratích předjíždění díky přílišné délce těchto zón až moc snadné. Prodloužení zón by ale letos nemuselo být až tak velkým problémem, protože samy týmy varují, že v úvodním závodě nebude s ohledem na vysoký přítlak vozů DRS tak účinné.

„Potřebujeme pochopit předjíždění, protože vozy budou z hlediska aerodynamiky odlišné,“ vysvětluje šéf inženýr Aldo Costa z Mercedesu. „Zatím nebyly provedeny žádné výzkumy ohledně předjíždění. Musíme teprve vidět, jak to bude fungovat.

Efekt, jaký bude mít letos DRS, bude menší. Proto FIA pravděpodobně musí prodloužit zóny, aby systém znovu získal na účinnosti. O kolik se zóny musí prodloužit, to musíme postupně zjistit,“ dodává Costa.

Diskuse k článku

Napsat komentář