Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Mexico, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Dvě turba a výkon až 1200 koní. Takové můžou být nové motory

Formuli 1 čeká po sezoně 2020 obměna pravidel pohonných jednotek. Jaké budou nové motory? Na světlo světa se začínají dostávat první informace. Na jejich potvrzení si ale budeme muset počkat.

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 5. 04 2017 — Lukáš Štěrovský

Během setkání výrobců motorů s prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem bylo dohodnuto, že motory po roce 2020 budou technologicky jednodušší, levnější a hlasitější.

Nový sportovní ředitel F1 Ross Brawn tvrdí, že právě od motorů se budou odvíjet další regule. „Předtím než začneme promýšlet koncept nových monopostů, musíme si vyjasnit, jaké budou pohonné jednotky. Na nich závisí všechno další.“

Na povrch už dokonce vyplouvají první detaily koncepce motorů pro sezonu 2021. S nimi přišel německý magazín Auto Motor und Sport. Pohonné jednotky by po změně pravidel měly být šestiválce s dvojitým turbem, dosahující výkonu až 1200 koňských sil. Agregáty by už nadále neměly disponovat technologií MGU-H – hybridním motorgenerátorem, který zpracovává energii horkých výfukových plynů a využívá ji pro navýšení výkonu.

Je možné, že veškeré hybridní technologie budou degradovány do podoby KERSU, který se ve formuli 1 objevil poprvé už v roce 2009. Podle Auto Motor und Sport nelze rovněž vyloučit, že dojde ke standardizaci baterií a turbodmychadla.

Švýcarský expert a bývalý pilot formule 1 Marc Surer tvrdí, že královna motorsportu má v oblasti motorů dva hlavní problémy. „Za prvé, FIA nechce opustit technologii hybridních pohonných jednotek. Jenže jedno turbo akorát snižuje zvukový efekt. A právě zvuk je největším problémem moderní F1.

Ten se nedá vyřešit při zachování jednoho turba, potřebujeme dvě. Pak ale bude technologicky obtížné získávat energii z výfukových plynů. Takže FIA možná bude muset obětovat MGU-H ve prospěch lepšího zvuku,“ tvrdí Surer.

Marc Surer, Arrows, Zandvoort, 1982. #F1 #Surer #Arrows #MarcSurer

Příspěvek sdílený Grand Prix Radio (@grandprixradio),

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.