RENAULT SPORT F1 RS34 POWER UNIT - VIRY-CHATILLON LE 10/04/2014 - PHOTO: FREDERIC LE FLOC'H / DPPI

Automobilky a FIA dohodly koncepční body nové generace motorů

Mezinárodní automobilová federace na svém pátečním zasedání v Paříži představila čtyři základní principy, podle kterých se bude řídit vývoj nové generace pohonných jednotek po roce 2020. 

3 Štítky: 2021 FIA Pohonné jednotky Zveřejněno 2. 04 2017 — Tomáš Richtr

Mezi důležité závěry patří ujištění, že formule 1 musí být vrcholnou technologickou úrovní motorsportu a musí sloužit jako laboratoř pro technologie relevantní běžnému silničnímu provozu. Nová generace pohonných jednotek ve formuli 1 musí ale být zároveň jednodušší.

Schůzky se v Paříži kromě FIA zúčastnily také současní dodavatelé motorů F1, stejně jako řada dalších dodavatelů, která se momentálně F1 neúčastní. Mnohé automobilky byly v Paříži reprezentovány svými divizemi pro silniční auta a přítomni byli zástupci nezávislých výrobců motorů. Přítomen byl také zástupce nového majoritního vlastníka F1.

Hlavní body, na kterých se panel pro další jednání o budoucí konfigurací motorů F1 shodl, jsou následující:

Odhodlání udržet formuli 1 jako vrcholnou technologickou úrovní motorsportu a současně jako laboratoř pro vývoj technologií relevantní silničnímu provozu;

Snaha učinit budoucí pohonné jednotky ještě výkonnějšími, současně by měly být jednodušší a levnější na vývoj a výrobu;

Vylepšit zvuk motorů;

Umožnit pilotům neustále aplikovat více výkonu a tvrdší styl jízdy

Formule 1 musí upřednostnit zábavu před technologiemi, míní Christian Horner

Jedná se pouze o ideologickou koncepci.

„Nyní si musíme sednout a začít pracovat na detailech, jak toho všeho dosáhnout,“ řekl prezident FIA Jean Todt.

Současné hybridní turbo motory o objemu 1,6 litru budou ve formuli 1 sloužit do roku 2020. Ve srovnání s předchozí generací motorů produkují výkon 900 až 1000 koní a potřebují k otmu o 30 % méně paliva. Mají také daleko lepší koeficient účinnosti. 50 %, číslo, o kterém si mohli inženýři v průmyslu před třemi lety nechat jenom zdát.

FIA dodala, že předpokládá nasazené jiné konfigurace pohonných jednotek počínaje sezonou 2021.

Diskuse k článku

  1. kristian Klemens 4.4.2017 (18:35)

    +Jirkx Dobrý nápad ale ERS potřebuje turbo ze kterého pomocí MGU-H získává energii do akumulátorů.

  2. KulatyLenin 2.4.2017 (11:22)

    Jen by mně zajímalo co z dnešních motoru se použije v běžném provozu. Můj názor že nic.

  3. Jirx
    Jirx 1.4.2017 (17:40)

    Budu rád, když se podaří udržet fanoušky v obraze právě při vývoji nových motorů, aby se zas nediskutovalo někde v koutku mezi dvěma nebo třemi týmy a jeden z nich na tom bude pracovat už od zítřka… (ano, narážím na Mercedes).
    Stejně tak by se mi líbilo vydat se cestou Mazdy – tj. snaha o systematické snižování hmostnosti a zbytečných setrvačných sil (velmi laicky popsáno – prostě si vygooglete SkyActiv). Rekuperační systémy jsou fajn, ale nejsem moc fanoušek přeplňování. Můj ideál by byl atmosférický V10 s ERS, výkon kolem 900 – 1100 koní a otáčky třeba 22000 😀 Dnešní turbobzučáky sice točí 15000, ale reálně se řadí kolem 11000, protože nemá smysl točit výše (příklad z praxe – Ferrari 458 (9000rpm) a 488 (7000rpm) a když se na to média ptali, tak jim Ferrari vysvětlilo, že turbomotory prostě nemají výkon v otáčkách, resp. není žádná výhoda točit víc – což je rozdíl proti atmosférám, které mají sice o něco nižší efektivní účinnost, ale zase mají daleko zajímavější charakter – a ten krásný pocit čím víc šlapu a točím, tím víc jedu 😀

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.