Věčný stěžovatel Grosjean ubral na kritice
Americký tým Haas načal svůj druhý rok ve formuli 1, a co se týče rychlosti, mohl by pro něj být (i díky spolupráci s Ferrari) krokem vpřed. Pozitivním znamením podle majitele stáje Gena Haase je fakt, že Romain Grosjean si na vůz stěžuje mnohem méně než v loňsko sezoně.
Podle předpovědí na základě předsezonních testů měl Haas okupovat spolu se Sauberem a McLarenem chvost startovního pole. Jenže Romain Grosjean se v kvalifikaci na australskou Grand Prix vyšvihl až na šesté místo a samotný majitel týmu Gene Haas tvrdí, že vůz má bez potíží na to, jezdit na bodech.
„Dvě sekundy za top týmy jsou stáje v rozestupu půl vteřiny,“ vysvětluje Gene Haas, který je s novým vozem spokojen. „Nemá slabinu a má velmi silný motor Ferrari. Grosjean si na auto v Melbourne stěžoval mnohem méně než obvykle. To je dobré znamení,“ dodává se smíchem majitel týmu.
Chválu pro nový vůz nachází i Grosjean, který už je proslulý svojí kritikou na adresu vozu během závodních víkendů. „Vůz se od prvního kola choval dobře. Udělali jsme nějaké dobré kroky v nastavení a auto reagovalo pozitivně, takže jsem optimistický. Cítil jsem se dobře celou dobu ve voze. Je škoda, že jsme nedokončili závod, ale musíme pracovat dál a doufat, že v Číně budeme tak dobří jako v Austrálii.“
„Letos chceme pravidelně bojovat o body,“ představuje svoji vizi Gene Haas. „Realisticky vzato, prvních šest míst patří Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Za nimi je prostor pro závod o sedmé až desáté místo.“
Tolik tedy k nejbližší budoucnosti amerického týmu. Jaký je ale dlouhodobější plán? „Nechceme se stát příliš velkým týmem. Velikost znamená byrokracii,“ má jasno Gene Haas.
Romain #Grosjean doufá, že personální obměna v Haasu, která se udála v zimní pauze, pomůže vyřešit problémy z loňského roku. pic.twitter.com/tGnvcGsvJ5
— GPF1 (@GPF1cz) April 4, 2017
Diskuse k článku