Zoufalá komunikace dokládá bezradnost strategie Ferrari
Ferrari ignorovalo Leclercovu taktickou prosbu v závěrečných fázích závodu, což opět vyvolalo otázky ohledně strategických rozhodnutí Scuderie.
Strategické problémy Ferrari se znovu projevily zmatkem v týmovém rádiu při Velké ceně Španělska. Závod na okruhu Barcelona-Catalunya byl takticky zaměřený, protože vysoká degradace pneumatik tlačila na strategii dvou zastávek oproti nyní tradičním závodům s jednou zastávkou, které se jely v úvodních šesti závodech sezony.
Charles Leclerc odstartoval z boxové uličky poté, co byly na jeho Ferrari provedeny změny po žalostné kvalifikaci, v níž Monačan dokázal obsadit pouze 19. místo. Leclerc, který startoval na tvrdé směsi pneumatik, se nedokázal prosadit takovým stylem, na jaký jsme u týmů F1 z první čtyřky zvyklí, což vedlo k brzké zastávce.
Ale právě přechod z měkkých pneumatik na tvrdé později v závodě způsobil, že Leclercův závodní inženýr Xavier Marcos Padros zjevně ignoroval volání svého jezdce po další sadě měkkých pneumatik.
„Toto kolo do boxů a pro tvrdé pneu,“ řekl Padros, když zbývalo 23 kol do konce.
Leclerc odpověděl: „Ne, ne, kluci, pojedeme na měkké.“ Na jeho výzvu odpověděl inženýr: „Rozumím.“
Po chvíli ticha Leclerc požádal „stejně do boxu“, přičemž Ferrari jeho předchozí prosbu ignorovalo.
Padros dodal: „Ano, box, teď box. Nasazujeme tvrdé.“
Tato výměna nijak nepomáhá image Ferrari, pokud jde o strategické přehmaty, po bouřlivém loňském roce, kdy více bojovalo o vítězství ve velkých cenách.
Leclerc by na konci závodu skončil na 12. místě, a posunul by se na 11. místo díky penalizaci pro Yukiho Tsunodu z týmu AlphaTauri.