Zmatky u Ferrari. Piloti neměli přehled o vlastní strategii
Sebastian Vettel přiznal, že ve druhém stintu se zasekl za kolegou Charlesem Leclercem, protože týmu i jemu samotnému trvalo pochopit, že jsou oba na rozdílné strategii. Zmar Ferrari tak pokračuje, ve Španělsku to stačilo jen na čtvrté a páté místo.
Lepším z dvojice pilotů byl tentokrát Vettel. Ten si ale pokazil první stint, když po ataku na Hamiltona a Bottase v úvodní zatáčce probrzdil. „V první zatáčce jsem měl podle mého jedinou šanci k útoku na Mercedes. I když bych asi ani tak nevyhrál závod, musel jsem to zkusit. Myslím, že jsem vyhrál mini závod o to být první v úvodní zatáčce, ale pak jsem ji minul. Měl jsem velkou probrzděnou plošku na pneumatice, což zničilo celý stint,“ vykládá Němec.
Vettel přiznal, že ve druhém stintu se pak zasekl za Leclercem, protože týmu trvalo nějaký čas pochopit, že oba jsou na rozdílné strategii. „Interně jsme to probrali, ještě o tom budeme mluvit. V autě se snažíte o vlastní závod. Myslím, že na začátku bylo jasné, že byl Charles rychlejší, takže jsem ho v pohodě nechal jet. Ve druhém stintu jsem si dlouho nebyl vědom toho, že je na odlišné strategii. Jakmile to bylo jasné, nechali mě předjet, zatlačil jsem na to a vyvíjel tlak na Maxe. Na konci to ale nemělo vliv.
Celkově bylo moje tempo v pořádku, ale ne dostatečně, bylo to obtížné. Safety car nám dal šanci, ale měli jsme stejnou rychlost jako Max, takže bylo nemožné ho předjet,“ říká Vettel.
Na Leclerca tentokrát zbyla pátá příčka. „V prvním stintu jsem neměl žádné problémy s týmovou režií. Byl jsem rychlejší než Seb, ale je to vždy obtížné, když někdo za vámi tvrdí, že je rychlejší. Potom mě tým nechal předjet a mohl jsem jet vlastní závod.
Nemyslím si, že nasadit tvrdou sadu do dalšího stintu bylo chybné rozhodnutí. Mohli jsme na ní jet do konce závodu, ale nedokázali jsme ji přinutit fungovat, jak jsme čekali. Ale upřímně to bylo stejné i se střední sadou,“ přiznává Lerclerc své trable s pneumatikami.
Diskuse k článku