Zesnulý majitel Red Bullu stihl odklepnout nový aerodynamický tunel

Red Bull investuje do nového větrného tunelu. Starý, který sloužil k vývoji letadel a posléze týmu Arrows zkrátka nestačí. Závazek o výstavbě nového aerodynamického tunelu byl také jedním z posledních, který v říjnu zesnulý spoluzakladatel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, vůči svému týmu slíbil.

Štítky: Red Bull Zveřejněno 6. 11 2022 — Lukáš Podstata

Od roku 2004, kdy tým Red Bull odkoupil tým Jaguar, využívá starý větrný tunel po týmu Arrows. Tento větrný tunel má dlouhou historii. V roce 1946 nesl název RAE Bedford a jeho primárním cílem byl vývoj letadel. Následně byl přepracován k dnešní podobě, ovšem léta se na tomto větrném tunelu značně projevila.

Starý tunel dokonce šéf týmu Red Bull, Christian Horner, označil za „pozůstatek studené války“. Myslel tím především staří budovy, ve které se tunel nachází a při testování velmi často dochází k problémům s regulací teploty. Právě z tohoto důvodu Red Bull tento rok oznámil, že bude investovat do nového větrného tunelu. Odhad výstavby by měl být dva roky a měl by se stát součástí kampusu v Milton Keynes. Spojoval by všechny aspekty konstrukce výroby vozů a motorů na jednom místě.

Faktem, že starý větrný tunel nevyhovuje požadavkům, je i to, že Red Bull stráví příliš času k dosažení maximální rychlosti větru při simulacích a tím pádem musí oproti konkurenci strávit při testování více času. To negativně ovlivňuje celý tým a to i v podobě nastavení aktuálních předpisů, což potvrzuje i sám Horner. „Jakmile byly zavedeny předpisy pro větrné tunely, pak účinnost našeho tunelu nebyla prostě srovnatelná s tím, kam aktuální předpisy směřují. Tento fakt nás donutil provést tuto velkou investici. Navíc tento projekt posvětil a zavázal se k jeho provedení i Dietrich.“ Narážel na jeden z posledních závazků spoluzakladatele Red Bullu, který v říjnu letošního roku zemřel.

Samotné investice však mohou mít pro Red Bull pouze krátkodobý charakter. Vedení formule  totiž navrhlo zákaz aerodynamických tunelů v roce 2030. Tento návrh podpořila většina týmu, ale bez jakýchkoliv podrobností a právě proto není úplně jasné, zda k nějaké realizace omezení nakonec dojde. To, že k tomu nakonec nedojde, může vypovídat i to, že mimo Red Bullu investuje do nového tunelu také McLaren a Aston Martin.