Automobilist.com

Za zmatky při Hamiltonově zastávce v Německu mohl částečně Bottas

Technický ředitel Mercedesu vysvětlil, co způsobilo zmatky při Hamiltonově zastávce v boxech.

Štítky: Andrew Shovelin Mercedes Zveřejněno 1. 08 2019 — Lukáš Podstata

Start a první část GP Německa vypadala pro Lewise Hamiltona velmi dobře a zdálo se, že Brit si jede pro další vítězství v aktuální sezoně. Ve 28. kole z prvního místa zamířil ke svým mechanikům pro nejměkčí sadu pneumatik.

Trať ovšem byla stále mokrá a jezdci na suchých pneumatikách měli velké problémy. Výjimkou nebyl ani Hamilton který po své zastávce v boxech v režimu safety caru chyboval, vyjel mimo trať, narazil do svodidel a poškodil si přední přítlačné křídlo. Po tomto kontaktu ihned zamířil ke svým mechanikům.

Týmu se ovšem zastávka vůbec nepovedla. Trvala dlouhých 53 vteřin. Mechanici se spíše zabývali výměnou předního spoileru a zdálo se, že tým neměl pro svého závodníka připravené nové přechodné pneumatiky. Takové zaváhání do značné míry ovlivnilo délku pit stopu.

Andrew Shovelin vysvětlil pro portál Pure pitwall, že za zmatky v boxech může ale úplně něco jiného. ‚‚Když přijel Lewis do boxů, byli jsme připraveni na zástavku pro jeho týmového kolegu. V poslední chvíli se Valtteri rozhodl zůstat na trati a v tu samou dobu udělal Lewis chybu, poškodil monopost a zamířil k nám.

Viděli jsme, jak přijíždí, ale klukům chvíli trvá, než připraví jiné pneumatiky. Naneštěstí pro nás došlo při kontaktu s bariérou k poškození přítlačného křídla a my nemohli monopost zvednout klasickým zvedákem, ale museli jsme použít jiný.“

Shovelin ale své mechaniky pochválil. „Jsme si vědomi, že zastávka nevypadala hezky, kluci v boxech odvedli opravdu dobrou práci. Reagovali jsme na aktuální situaci a dokázali jsme alespoň nasadit správné pneumatiky na správný vůz. Díky těmto problémům jsme zjistili, na co se musíme v budoucnu více zaměřit.“

Diskuse k článku

Napsat komentář