Kdo je druhý pilot AlphaTauri Yuki Tsunoda

Stane se teprve 20. japonským pilotem v královně motorsportu. Yuki Tsunoda byl potvrzen v týmu AlphaTauri.

Štítky: Alpha Tauri Yuki Tsunoda Zveřejněno 16. 12 2020 — Lukáš Štěrovský

Tsunoda má za sebou necelé dva roky závodění v Evropě, do které přišel pouze s třemi sezonami ve formulových monopostech na kontě. Pod záštitou Red Bullu a Hondy ale o sobě dal vědět hned v premiérově sezoně formule 3, kde ve druhé polovině sezoně získal první vítězství a další dvě umístění na stupních vítězů. V úvodní půlce přitom v barvách švýcarské stáje Jenzer Motorsport získal jen dvě umístění na bodech.

„Se závoděním v Evropě jsem neměl žádné zkušenosti oproti ježdění v Japonsku, kde jsem si věřil,“ vzpomíná Tsunoda. „Helmut Marko mi řekl, že pokud se mám stát oficiálním členem juniorské akademie, musím být konkurenceschopný v šampionátu F3. Tehdy jsem moc nepřemýšlel o výsledcích, jen jsem na to tlačil.

Obrat nastal ve Spa 2019, kde tragicky zahynul Anthoine Hubert. Učil jsem se od něj a den po nehodě jsem jel pro něj, udělal ze mě lepšího jezdce,“ vzpomíná Japonec na okolnosti zisku prvního umístění na stupních vítězů. „Dalším podnikem byla Monza, kde jsem získal zase stupně vítězů a také první výhru. Byl to skutečný obrat z hlediska mých jezdeckých výkonů. To na Helmuta udělalo trochu dojem.“

Následovalo možná trochu překvapivé povýšení do F2 s týmem Carlin. „Byla to největší výzva v mém životě. Ale cítil jsem se silněji než při začátcích v F3. Měl jsem dobré tempo a byl v dobrém týmu,“ tvrdí teprve dvacetiletý závodník, který momentálně žije ve Velké Británii.

Tsunoda prý vzor v F1 nemá, radši se učí od svých rivalů

„Stěhování z Japonska nebylo snadné. Trápil jsem se s jídlem, v Evropě mi chybí tradiční japonské pokrmy. Ty britské mi moc nejedou, přestože mám rád fish and chips a sladké brambory. Miluju italskou a španělskou kuchyni, ale japonská je nejlepší. Jsem trochu frustrovaný, když vidím na sociálních sítích fotky jídel, které si nemohu dát,“ tvrdil Tsunoda s úsměvem před závěrečnými závody, pro které měl jasné cíle.

„Pokud splním cíle, zajdu si na nějaké opravdu dobré sushi, to bude moje oslava,” sliboval si Tsunoda ještě před koncem seriálu formule 2, který mu přinesl potřebnou superlicenci. “Když máte důvod k úspěchu a sníte sushi, chutná o dost lépe než normálně. Budu se snažit, aby to moje chutnalo opravdu dobře!“

Rolls-Royce plánuje do konce dekády elektromobil

Japonec se nakonec přesune do F1 po pouhém roce v šampionátu F2. „Je to přísné, ale souhlasím s tím. Pokud jste dobrý jezdec jako George Russell, Lando Norris nebo Charles Leclerc, pak si myslím, že rok v F2 stačí, víc není potřeba. Musíte podávat výkony v každém závodě. Jste pod tlakem, ale je to správné uvažování.“

Tsunoda se tak stane prvním Japoncem v F1 od roku 2014, kdy v královně motorsportu závodil Kamui Kobayashi. V AlphaTauri nahradí Daniila Kvjata. S týmem už testoval na Imole a také odjel nováčkovské testy po závěrečné GP Abú Dhabi.

„Fanoušci v Japonsku čekají na dalšího svého pilota v F1. Vidím to na sociálních sítích. Mohl bych říci, že cítím, jak na mě doléhá tlak, ale je to ten dobrý tlak. Čekají na japonského závodníka v F1 a já jsem tomu momentálně nejblíže. Rád bych jim to splnil,“ tvrdil  Yuki Tsunoda ještě před podpisem smlouvy.