Jak těžký byl Russellův návrat ze špičky na konec startovního pole
George Russell se podle svého týmu vypořádal s návratem do Williamsu na jedničku, sám nicméně přiznává, že v některých ohledech to bylo těžké. Podle něj je řízení Mercedesu zábavou, zatímco se svým současným monopostem se spíše pere.
Russell jako jediný z mužů ve startovním poli může porovnávat dva letošní monoposty. Jeho pocity asi překvapí málokoho, kdo pravidelně sleduje královnu motorsportu. „Je to samozřejmě obrovský rozdíl, což je vidět i na časech“.
Podle něj není vůbec jednoduché přizpůsobit se řízení pomalejšího monopostu. „Je to ve skutečnosti velmi těžké, protože auto Mercedesu je moc dobré. Když má pilot k dispozici takové auto, je opravdu zábavou jej řídit. Možná to je i důvod, proč jsem v něm tak brzy dokázal najít rychlost,“ vrátil se britský pilot k dobrému výkonu ve Velké ceně Sachíru.
„Mercedes dává jezdcům přesně to, co každý od závodního auta chce. Umožňuje mu vůz plně řídit, zatímco u nás to je spíše tak, že auto řídí jezdce. V Mercedesu nad tím má člověk absolutní kontrolu.“
Zatímco ve druhém závodě v Bahrajnu byl britský mladík zřejmě nejrychlejším jezdcem na trati, v Abu Dhabi mu k tomu hodně chybělo. V kvalifikaci obsadil až osmnáctou příčku, závod dokončil na patnáctém místě se ztrátou jednoho kola. Sám pak přiznává, že takový návrat je trochu frustrující.
„Jako jezdec odvádím pořád tu samou práci, ale zatímco jeden týden bojuji o pódiové umístění, další týden jsem mezi nejhoršími třemi. Ale to je bohužel smutná realita dnešní formule 1.“
Podle šéfa výkonnostního oddělení Williamsu Davea Robsona Russellovi chvíli trvalo, než si zvyknul na pomalejší auto. „Georgeovi to chvíli zabralo. Asi mu v tom přizpůsobování příliš nepomohly vysoké teploty během prvního volného tréninku, ale naši piloti jsou dobří a vědí, co dělají. Po jednom, maximálně dvou stintech už byl na své rychlosti.“
Dvaadvacetiletý pilot prý ani nevypadal nešťastně, že nedostal druhou šanci v Mercedesu. „Popravdě řečeno jsme se trochu obávali, aby se nám nevrátil zklamaný. Na jeho náladě nebo celkovém přístupu se ale vůbec nic nezměnilo.“
Russell se dokázal v posledním závodě sezony vypořádat i s přehříváním brzd. „K brzdám jsme museli přistupovat opravdu opatrně. Navíc jsem na ně nemohl chodit moc agresivně, takže klesala teplota pneumatik. V kombinaci s klesajícími teplotami trati to znamenalo zcela odlišný přístup k projíždění zatáček.“
„Celý závod to bylo na hraně. Nakonec to byl velmi dobře zvládnutý závod. Jeli jsme na absolutním limitu a jsem šťastný, že to nakonec skončilo takhle. Alfa Romeo byla rychlejší, přesto jsme porazili Giovinazziho a s ním i Haasy.“
Na boje na chvostu startovního pole si bude mladý Brit muset zvyknout zřejmě i v příští sezoně, jelikož Toto Wolff vyloučil, že by Russell mohl za volantem stříbrných šípů nahradit Valtteriho Bottase.
„Potvrzuji, že máme kontrakt s Valtterim, který bude příští rok závodit. Jsem ke svým jezdcům stejně loajální jako k juniorským jezdcům. George odvedl minulý víkend výtečnou práci a zaslouží si jednoho dne závodit ve výborném autě. Pro další rok má smlouvu s Williamsem, který také odvádí dobrou práci a je velmi flexibilní.“