Lék na největší chorobu F1 není daleko
Ross Brawn, sportovní šéf F1, spolu se svým týmem zkoumá aerodynamiku současných vozů F1. Cílem je přijít s takovým konceptem, který formulím umožní jet těsně za sebou a předjíždět se. A první výsledky prý vůbec nevypadají zle.
Brawn speciálně kvůli výzkumu, který má za cíl zlepšit předjíždění skrze úpravu aerodynamiky, vybudoval tým, jež vede Jason Somerville (bývalý šéf oddělení aerodynamiky u Williamsu). Tento výzkumný tým pracuje s CFD modely vozu Manor pro sezonu 2017, takže má k dispozici data z relativně současných vozů. A výsledky jsou podle Brawna povzbudivé.
„Víme, že Manor by nebyl nejlepším vozem v F1, ale geometrie vozu odpovídá pravidlům pro rok 2017, takže máme aspoň nějaký základ. Máme model dvou aut jedoucích spolu. Tam začala naše práce. Teď, když skončila sezona, chystáme se dohodnout s týmy, aby nám zaslaly data svých modelů vozů z letošního roku, abychom mohli v CFD pracovat s reprezentativnějšími vozy,“ řekl sportovní šéf F1.
„Náš tým je momentálně ze tří čtvrtin kompletní. Pár lidí přijde počátkem nového roku, vše jde dobře. Jsem tím projektem nadšen a už máme pár věcí, které budeme schopni začátkem příštího roku představit, ukázat, co děláme. Jednou z nejdůležitějších věcí pro nás je to, že nejsme limitování omezením CFD technologie a tím, že by týmy v tomto ohledu obcházely pravidla. Mají jasné regule pro to, kolik CFD simulací mohou udělat a jaké procesy mohou použít.
To pro nás neplatí a trochu nám to otevřelo oči v tom, kde je momentálně F1 a kde je svět – ten o dost předběhl formuli 1 z hlediska využití technologie CFD. Takže na to máme kapacity a schopnost udělat, co potřebujeme. To je více, než co zvládne jakýkoliv tým F1,“ řekl ještě Brawn.
Pirelli předpokládá, že příští rok vozy průběžně zrychlí až o dvě vteřiny na kolo oproti letošku. Nebýt Halo, mohlo by to být více. pic.twitter.com/0jxVOiRsrm
— GPF1 (@GPF1cz) December 15, 2017
Diskuse k článku