Vítězství a stupně vítězů, cíl pro McLaren MCL38

Nový vůz formule 1 MCL38 týmu McLaren si dnes odbyl svou premiéru na zmáčeném Silverstonu a šéf týmu Zak Brown si pro letošní sezónu stanovil cíl vítězství a umístění na stupních vítězů.

Štítky: McLaren Zveřejněno 14. 02 2024 — GPF1.cz

Tým bývalých šampionů v roce 2023 skončil na celkovém čtvrtém místě s Britem Lando Norrisem a australským nováčkem Oscarem Piastrim. Norris skončil sedmkrát na stupních vítězů, včetně šesti druhých míst, zatímco Piastri byl druhý v Kataru a třetí v Japonsku.

“Cítíme se dobře, byla to dobrá zima. S vývojem jsme spokojeni,” řekl Brown televizi Sky Sports. “Mám pocit, že jsme pokračovali v našem vývojovém tempu z doby, kdy jsme byli ve druhé polovině loňského roku. Takže pokud budou údaje přesné, myslím, že bychom měli začít docela silně. Samozřejmě nikdy nevíte, co dělá konkurence, ale rozhodně máme pocit, že jsme udělali krok vpřed.”

Norris zatím nevyhrál žádný závod ze 104 startů, zatímco Piastri má za sebou pouze 22 velkých cen, ale Brown řekl, že první vítězství týmu od vítězství Daniela Ricciarda v Monze v roce 2021 by mohlo být na spadnutí.

“Myslím, že bych řekl ambice versus očekávání, protože nakonec nevíte, co udělala konkurence, a nikdo nestojí na místě,” řekl Brown na otázku, co od týmu očekává. “Naše naděje, naše cíle, naše ambice jsou určitě udělat krok vpřed.


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Loni jsme v šampionátu skončili čtvrtí, ale ve druhé polovině roku jsme byli druhým nebo třetím nejrychlejším týmem. Takže naší ambicí je posunout se dál. Nevidíme důvod, proč bychom nemohli v určitém okamžiku během roku vyhrávat závody. Takže hodně pódií a nějaká vítězství nebo určitě ambice.”

Oba jezdci mají podepsané dlouhodobé smlouvy, přičemž Norrisova byla oznámena minulý měsíc a ještě předtím, než se trh s jezdci rozjel po zprávě o přestupu Lewise Hamiltona od Mercedesu k Ferrari v roce 2025. Brown uvedl, že podpis smlouvy nebyl uspíšen žádným upozorněním na Hamiltonův přestup.

“Podepsali jsme s ním smlouvu už dříve. Jen jsme čekali, až se vrátí (ze zimní přestávky), abychom to skutečně oznámili,” řekl. “Nešlo ani tak o to, že bychom věděli, co konkrétně se děje s Lewisem a Ferrari a Mercedesem, jako spíš o to, že Lando je na vrcholu seznamu všech, včetně toho našeho.”

Nový vůz McLaren MCL38 – první vůz, který byl vyvinut v novém aerodynamickém tunelu týmu – navazuje na směr vývoje, který se projevil při zásadní modernizaci loňského vozu. Tentokrát však došlo k přeskupení některých zásadních fyzikálních pevných bodů, které tento směr dále využívají. Loňská modernizace z GP Rakouska – která kompletně přepracovala přední část bočnic pro větší podseknutí a větší oddělení vstupu chladiče od spodní části přední části bočnic – změnila konkurenceschopnost vozu.

U nového modelu MCL38 byla tato bočnice poměrně radikálně přepracována, horní boční nárazník je nyní odkrytý (novinka Mercedesu z roku 2022) a aerodynamicky se využívá ve spojení s rozšířenou hranou na vstupu chladiče, která urychluje proudění podél horní části boční stěny. Stejně jako u všech vozů této generace jsou změny geometrie bočního podběhu jen viditelným projevem snahy o zlepšení proudění vzduchu skrz podvozek, v němž se skrývá většina potenciálu pro zlepšení výkonu.

Šéf týmu Andrea Stella nedávno uvedl:

“Pokud jde o vývoj v aerodynamickém tunelu a vývoj CFD, vidíme, že sklon, který jsme si vytvořili v loňském roce a který vedl k vývoji v Rakousku a pak v Singapuru, se zdá, že můžeme udržet. Takže tam bych očekával i startovní vůz na začátku sezony.”