Vettel je hrdý na práci týmu a děkuje za vzkazy od fanoušků

Sebastian Vettel nepatřil mezi favority na vítězství v závodě s ohledem na formu z posledních závodů, přesto ale fanoušky Ferrari příjemně překvapil. Díky brzké výměně pneumatik a novinkám na voze SF90 si zajistil celkově 53. vítězství v kariéře ve formuli 1 a vyhrál po dlouhých 392 dnech.

Štítky: Ferrari GP Singapuru Sebastian Vettel Zveřejněno 22. 09 2019 — Martina Nová

Po posledních dvou závodech, kdy se díval na vyhrávajícího kolegu Leclerca, nebyl Sebastian Vettel favoritem na vítězství v GP Singapuru. O to víc, když Ferrari před startem víkendu bylo považováno za nejslabšího z TOP 3. Navíc Němec startoval z třetího místa na trati, kde z dosavadních jedenácti závodů osmkrát vyhrál závodník z pole position.

Jenže dobře zvolená strategie brzkého pit stopu katapultovala Vettela na vedoucí pozici, kterou už nepustil. „Posledních pár týdnů to nebylo nejlepší, ale je neuvěřitelné, kolik dopisů, pěkných zpráv a podpory jsem od lidí dostal. Lidé vyprávějí vlastní příběhy, píšou mi, že mám jít dál, i když se nedaří. Dalo mi to spoustu síly, víry a všechno jsem se snažil dnes předvést na trati. Je krásné, když se to vyplatí,“ měl radost z vítězství německý závodník.

„Myslel jsem si, že je to příliš brzo, nebyl jsem si jistý, jestli tak dlouho vydržím na druhé směsi pneumatik. Ale i přesto jsem do toho pořádně šlápnul, protože jsem viděl, že auta přede mnou, ještě nezajela,“ objasňuje klíčový moment závodu. „Museli jsme hodně hospodařit s pneumatikami, snažil jsem se vždy co nejrychleji předjet pomalejší auta přede mnou, abych si šetřil gumy, nakonec jsem si situaci pohlídal až do konce.“

Vettel si nemohl vynachválit práci techniků Ferrari, kteří udělali vylepšení na voze SF90. Modernizací si prošla podlaha i přední křídla, což dopomohlo italské stáji ke třetímu vítězství v závodě v řadě. To se Ferrari naposledy povedlo v sezoně 2008. „Velice gratuluji týmu. Začátek sezony byl pro nás obtížný, ale myslím si, že v posledních týdnech jsme výrazně ožili. Jsem opravdu hrdý na práci všech.“ Němec měl akorát obavy z restartů za zpomalovacími vozy, ale i ty zvládl bez obtíží. Auto bylo stále lepší a lepší, restart byl trochu nepříjemný se studenými pneumatikami, ale jako první auto máte celkem výhodu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář