Jede jak želva. Po zoufalém víkendu Aston Martinu byl zkritizován i jeho safety car

Během loňského roku se automobilka Aston Martin začala s Mercedesem dělit o pozici dodavatele bezpečnostních vozů pro formuli 1. Jenže nový model Mercedesu – AMG GT Black Series –, který byl použit v Bahrajnu a Saúdské Arábii, rychlostně převyšuje Vantage Astonu natolik, že rozdílu si všimli i někteří jezdci v čele s Maxem Verstappenem.

Štítky: Aston Martin Max Verstappen Mercedes Safety car Zveřejněno 12. 04 2022 — Lukáš Štěrovský

Nizozemcovu kritiku spustila na první pohled nevinná otázka: co se podle něj stalo při druhém restartu Charlesi Leclercovi, že se před něj pilot Red Bullu málem dostal? „Měli jsme malou přilnavost, protože safety car jel hrozně pomalu,“ nebral si Verstappen ohledně vozu s 4litrovým motorem V8 a výkonem 528 koní servítky.

Na kritice pilota Red Bullu možná něco je, protože Aston nabízí pouze upravený „běžný“ model, zatímco Mercedes má se 730 koňmi blíže k okruhovému speciálu. „Safety car jel jako želva. Na zadní rovince, když už bylo odstavené auto pryč, držel jen 140 km/h. To opravdu nechápu.“

Faktem je, že pilot safety caru Bernd Mayländer mohl mít od ředitelství závodu stanoveny konkrétní podmínky. Se safety carem od Mercedesu ale Verstappen údajně takové potíže nemá. „Musíme to vyřešit. Mercedes je určitě rychlejší díky vyššímu aerodynamickému přítlaku. Aston je opravdu pomalý, potřebuje více přilnavosti. Jet za ním je dost hrozné,“ uzavírá Verstappen.

Podobného názoru je i George Russell. „Mercedes je na kolo tak o pět sekund rychlejší než Aston Martin, což je u safety caru podstatné,“ upozorňuje, což vtipně doplnil vítěz závodu Charles Leclerc. „Dejme tam Ferrari, to bude o dalších pět sekund rychlejší!“

Na vážnější notu pak Monačan dodal: „Upřímně, v autě se mi vždycky dá, že safety car jede pomalu, protože současné vozy mají vysokou přilnavost. Navíc jsme všichni byli na tvrdé sadě, u které je s letošními formulemi těžké udržet teplotu. Když jsem ale viděl, jak v zatáčkách safety car jezdil smykem, došlo mi, že je na limitu.“

Tak jako tak se jedná o nedobrou reklamu pro PR oddělení Aston Martinu, kterému v současnosti nedělají dobrou reklamu ani výkony jeho týmu…