Verstappen by nevyhrál ani kdyby neodstoupil

Sergio Perez je přesvědčen, že Ferrari by vyhrálo Velkou cenu Austrálie, i kdyby Max Verstappen neodstoupil.

Štítky: Ferrari Max Verstappen Sergio Pérez Zveřejněno 24. 03 2024 — GPF1.cz

Verstappen na startu vedl, ale během tří kol vypadl, protože se mu zasekla a přehřála pravá zadní brzda. Perez, který skončil pátý za jezdci Ferrari a McLarenu, je přesvědčen, že Red Bull neměl dostatečné tempo, aby předstihl vítěze Carlose Sainze.

“Jako tým jsme dnes prostě neměli dostatečné tempo,” řekl Perez pro Sky. “Neměli jsme tempo po celý víkend. Už od pátku jsme se trápili a nikdy jsme nedokázali dostat chování pneumatik pod kontrolu. Myslím, že to prostě musíme pochopit a ujistit se, že jsme schopni se zlepšit.

Už loni jsme viděli, že na takovéto trati, jako je například Vegas s většími nároky na přední nápravu, bylo Ferrari mnohem silnější než my. Takže jsme si prostě nedokázali pohlídat přední pneumatiky.”

Na otázku, zda by Ferrari vyhrálo, i kdyby Verstappen neodstoupil, Perez odpověděl: “Určitě ano.”

“Viděli jsme, že Ferrari a McLaren jsou o krok před námi. Myslím, že jsme prostě nedokázali získat rovnováhu v provozním okně. Do nadcházejících závodů nás čeká ještě nějaká práce. Byl to velmi unikátní asfalt a prostě se nám po celý víkend nedařilo zvládnout nejlepší možnou úroveň přilnavosti.”

Po závodě se šéf týmu Red Bull Christian Horner Perezovi do vysílačky omluvil: “Nebyl to náš nejlepší závod, Checo,” řekl. “Omlouvám se za to. Z dneška si odnášíme spoustu ponaučení.”

Při následném rozhovoru však Horner prozradil, že jediný vůz RB20, který dojel pod šachovnicovou vlajkou, byl poškozen.

“Pravděpodobně si toho není vědom, ale při předjíždění Fernanda [Alonsa] si trochu poškodil auto,” řekl Horner. “Ztratil značné množství přítlaku od podlahy vozu. Takže potřebujeme auto vrátit zpět, abychom přesně pochopili, co to způsobilo. Jakmile se to stane, zhorší se opotřebení pneumatik.”

Nicméně Horner připustil: “Nebyli jsme dobří na konci stintů, což je pro naše vozy neobvyklá vlastnost, takže to musíme pochopit.”


  • Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
  • Napětí manažerů Mercedesu
  • Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
  • Zak Brown, jak jej neznáte
  • Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
  • Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
  • Aerovychytávky