Velké pohyby mezi týmy: z Astonu k McLarenu přechází 14 inženýrů

V návaznosti na restrukturalizaci svého technického oddělení minulý týden, která zahrnovala odchod technického ředitele Jamese Keye a potvrzení, že bývalý člen Ferrari David Sanchez se připojí v roce 2024, McLaren tvrdě tlačí na podepsání dalšího špičkového personálu.

Štítky: McLaren Zak Brown Zveřejněno 29. 03 2023 — Jiří Košta

Poté, co během zimy provedl tým komplexní revizi své organizace, jedním ze závěrů bylo, že její aero oddělení není tak dobré, jak by potřebovalo, aby odpovídalo jeho ambicím posunout se dále na roštu.

Novináři zjistili, že snaha o rozšíření aerodynamického oddělení nyní vedla k uzavření dohod s 15 jednotlivci, z nichž někteří se již připojili a někteří si budou muset odsloužit povinné volno, než se budou moci přestěhovat.

Rozumí se, že vedoucí zaměstnanci zahrnují personál z řady špičkových týmů, jako je Ferrari, Red Bull a Aston Martin.

Jednou z klíčových postav je dnes už bývalý vedoucí oddělení aerodynamiky a analýzy v Astonu Martin Mariano Alperin, který sehrál roli v transformaci britského výrobce, který je v současnosti nejbližším vyzyvatelem Red Bullu v F1.

Alperin má velké zkušenosti s F1, předtím, než se připojil k British American Racing, prošel sestavami v AGS a Minardi a v letech 2006 až 2007 se nakonec stal šéfem aerodynamiky u Hondy.

Po Hondě se stal v letech 2008 až 2019 vedoucím vývoje aerodynamiky v Sauberu, než přešel do Aston Martin jako šéf aerodynamických technologií.

V rámci nedávné restrukturalizace McLarenu vytvořila skupina z Wokingu nový technický výkonný tým složený ze Sancheze (koncept vozu), Petera Prodromoua (aerodynamika) a Neila Houldeyho (inženýrství a design). Trio bude přímo podřízeno šéfovi týmu Andrejovi Stellovi.

McLaren věří, že změna byla nutná, pokud má využít příležitostí, které přicházejí s novým aerodynamickým tunelem a simulátorem, který bude plně funkční koncem tohoto roku.

Generální ředitel Zak Brown dal jasně najevo, že cítí, že struktura týmu v posledních letech chyběla, a proto nyní dochází k významným změnám.

„Už nějakou dobu mi bylo jasné, že náš technický vývoj nepostupoval dostatečně rychle, aby odpovídal našim ambicím vrátit se do čela startovního pole,” řekl.

„Jsem potěšen, že po úplném přezkoumání s Andreou jsme nyní schopni implementovat restrukturalizaci potřebnou k uvedení kol do pohybu, aby se to otočilo.”

Budoucnost Toyoty se ponese v označení “BZ”