Rozvoj Astonu brzdí Mercedes

Aston Martin si užil bouřlivý start do ročníku 2023 se dvěma umístěními na stupních vítězů ve dvou závodech, ale v jedné klíčové oblasti je brzdí partnerství s Mercedesem.

Štítky: Aston Martin Mike Krack Zveřejněno 29. 03 2023 — Jiří Košta

Tým ze Silverstone dosáhl během zimy nebývalých zisků v rychlosti, přičemž jejich závodní tempo ve Velké ceně Saúdské Arábie bylo v průměru o tři sekundy rychlejší než před 12 měsíci.

Jejich rozhodnutí opustit svůj původní koncept vozu a následovat Red Bull v loňské Velké ceně Španělska se ukázalo jako mistrovský tah.

Aston Martin se v roce 2022 neustále zlepšoval a téměř porazil Alfu Romeo na šesté místo v poháru konstruktérů.

Nikdo nemohl vědět, že jejich tempo zlepšování je tak dobré, když se posunuli z šestého nejlepšího týmu až po zastínění Ferrari a Mercedesu jako druhého nejlepšího.

O AMR23 Aston Martin se toho namluvilo hodně a řada klíčových zaměstnanců Red Bullu si dělala legraci o tom, jak se podobá jejich vlastnímu autu.

I když existují určité podobnosti s Red Bullem, Aston Martin stále spoléhá na Mercedes pro řadu dílů – pohonnou jednotku, převodovku a zadní zavěšení.

Ve skutečnosti je většina zadní části AMR23 vyrobena Mercedesem.

Podle italského webu Formul1a.uno brzdí design převodovky Mercedesu Aston Martin v plném výkonu.

Verze Mercedesu je oproti Red Bullu objemnější a omezuje tak proudění vzduchu k zadnímu difuzoru Aston Martin.

V konečném důsledku méně účinný difuzor stojí tým přítlak, což znamená, že Aston Martin musí používat více zadního křídla, čímž se vytváří větší odpor.

Na konci roku 2022 technický ředitel Dan Fallows odmítl reakce, že by spojení s Mercedesem mělo negativní dopad na tým.

„Myslím, že jsme k takovým věcem docela otevření. To, co tento tým získal ze svého vztahu s Mercedesem, bylo ohromné, a když se posouváme do budoucnosti a děláme věci po svém, uvědomujeme si, že je musíme dělat přinejmenším stejně dobře a ne-li lépe než oni.

To je schopnost, kterou si musíte vybudovat, než budeme moci vůbec mluvit o přijímání těchto rozhodnutí.”

Volkswagen ID. Buzz GTX má mít 335 koní