Věk není překážkou k návratu, říká Alonso

Dvojnásobný šampion a pilot, který s McLarenem v roce 2018 ukončil kariéru, aby se účastnil jiných soutěží jako 500 mil Indianapolis nebo Rally Dakar, se vyjádřil k možnému návratu do F1 v roce 2021. Fernando Alonso se v posledních rozhovorech ohlédl i za minulostí, třeba za nechvalně proslulou hláškou „GP2 engine“…

Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 2. 02 2020 — Lukáš Štěrovský

 „Nemyslím si, že věk bude problém,“ říká Španěl o možnosti návratu v roce 2021, kdy mu bude 39 let. „Současné vozy, bez zastávek na doplnění paliva, nejsou tak náročné. V neděli jezdíte o sedm osm sekund pomaleji než v kvalifikaci. A s novými 18palcovými pneumatikami se změní ovládání auta, takže každý bude muset začít od začátku.“

Jistou inspirací může Alonsovi být Michael Schumacher, který se vrátil na tři sezony v roce 2010. Když končil, bylo mu 43 let, ale velkých úspěchů ve své „druhé“ štaci nedosáhl. „Michael se vrátil v éře Pirelli, když byly pneumatiky velmi citlivé. My si osvojili schopnosti, jak se o gumy starat a nepřehřát je. On se s nimi trápil více. V roce 2021 to pro mě nebude problém,“ vysvětluje Alonso.

Zvláštní je, že Alonsovy odpovědi vyznívají, jako by návrat byl už jistou věcí. Starost mu dělá jediná věc. „Problém je, že si některé týmy můžou nová pravidla interpretovat jinak než ostatní. Můžete se pak přidat ke stáji, která teď vyhrává, ale pokud udělá chybu s pravidly, budou lidi zase tvrdit, že jsem učinil špatné rozhodnutí?“ táže se.

Není divu, o Alonsovi se mimo toho, že byl většinou ve špatné době na špatném místě, vykládá spousta historek. Na to má ale svůj názor. „O mojí kariéře se traduje několik lží. Například po Brazílii 2012 (kdy těsně prohrál titul se Sebastianem Vettelem, pozn. red.). Vystoupil jsem z auta a koukal se na Felipeho, který z nějakého důvodu nemohl přestat brečet. Byl s mechaniky a ženou, takže jsem stál vedle něj, abych se ujistil, že je v pořádku.

via GIPHY

Říká se, že jsem byl v šoku a smutný – ne, zas tak mi na tom nezáleželo, chtěl jsem obejmout Felipeho.

Tvrdí se, že jsem byl sobec. Ale u Ferrari a jiných týmů jsem se vždy rozdělil s mechaniky o bonus z výhry. Vždycky jsem uvažoval tak, že když získám stupně vítězů nebo výhru, je to týmová práce. Takže když jsem vyhrál 30 tisíc dolarů (v přepočtu 682 tisíc korun), rozdělil jsem se o něj s týmem.“

GP2 engine

A co říká Alonso o hlášce, kterou počastoval v roce 2015 Hondu při domácí Grand Prix Japonska, když její motor ve svém mclarenu tehdy přirovnal z hlediska výkonu k o třídu slabším vozům GP2?

„Bylo to z frustrace a možná jsem to říkat neměl, ale nebylo to prohlášení z tiskové konference nebo pro televizi. Mluvil jsem s inženýrem a byla to soukromá konverzace, nemělo se to dostat na veřejnost.

Tehdy byla Honda velmi špatný motor. První rok během testů v Jerezu jsme za čtyři dny odjeli sedm kol. Teď vyhrávají závody a já dostávám spoustu posměšných zpráv. Jsem šťastný, ale tehdy jsem neměl stejný motor, jako má Honda teď,“ říká Fernando Alonso.

Diskuse k článku

Napsat komentář