Týmy odebírající motory Mercedes si stěžují na nedostatek jeho síly

Zatímco zákaznické stáje Ferrari si novou pohonnou jednotku Scuderie pochvalují, u Mercedesu panuje nejistá atmosféra. Stříbrné šípy, až do loňska dominantní motorář šampionátu, totiž letos nepřišly s tak kvalitním agregátem. Naznačují to jejich zákaznické týmy, tedy stáje McLaren, Williams a Aston Martin.

Štítky: Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 23. 03 2022 — Lukáš Štěrovský

Prvním indikátorem může být fakt, že tyto stáje se skutečně oproti loňsku – snad s výjimkou Williamsu, ale i ten odjel několik slušných závodů – propadly pořadím dolů. „Že má Ferrari lepší motor než Mercedes, to jsme zjistili celkem brzy,“ přiznal nový šéf Aston Martinu Mike Krack.

„Na druhou stranu tovární mercedesy skončily třetí a čtvrtý, takže vidíme, že se to dá zvládnout,“ snaží se uklidnit situaci. Ta je pro zákazníky Mercedesu o to horší, že pro letošek platí zmrazení vývoje pohonných jednotek.

„Než se budeme příliš pouštět do kritiky motoru, měli bychom podle mého vyřešit naše problémy a postavit rychlejší auto. Spíš než že by Mercedes propadl, udělali soupeři větší krok vpřed,“ dodává Krack.

Podobný dojem ale ventiloval i navrátilec Nico Hülkenberg. „Ani s DRS jsem občas na rovince nedokázal ostatní dohnat. Zdálo se, že mi trochu chybí rychlost.“

A stejný komentář si neodpustil ani Lando Norris: „V porovnání s ostatními nám z hlediska výkonu motoru něco chybí,“ prohlásil, avšak s vědomím toho, že na vině je i samotná konstrukce jeho mclarenu.

Logicky se pak jeví, že členové továrního týmu se problémy samozřejmě snaží bagatelizovat. „Myslím, že jsme celkem pomalí, ale nesváděl bych to jen na motor. Je celá řada faktorů, které k tomu přispívají,“ opatrně volil slova George Russell.

„Pravděpodobně za to může aerodynamický odpor a poskakování auta, které vás zpomalí. Náš časový deficit vzniká asi z padesáti procent na rovinkách a z padesáti procent v zatáčkách,“ tuší Brit.

„Než skutečně posoudíme, zda nám chybí výkon, musíme analyzovat úroveň aerodynamického odporu vozu,“ brání pohonnou jednotku zase šéf Mercedesu Toto Wolff. „Nemyslím si, že by mezi motory byly tak velké rozdíly, ale je jasné, že Ferrari udělalo velký krok vpřed. Oproti loňsku, kdy v Bahrajnu nebyli konkurenceschopní, letos předčili všechny ostatní,“ dodává.