Španělsko žije Alonsovým návratem do Renaultu. Reportérka F1 slibuje prohlášení automobilky
Ve Španělsku to bublá. Může za to reportérka sportovní televizní stanice Movistar Fórmula 1, Noemí de Miguelová. Ta totiž zveřejnila, že Renault na středu chystá důležité prohlášení. Má se týkat Fernanda Alonsa.
Noemí de Miguelová se vytasila s prohlášením, podle kterého šéf Renaultu Cyril Abiteboul nejvěrnějším mechanikům po nedělním závodě prozradil, že se na středu chystá důležité prohlášení.
YA ES LUNES !
Según me han informado, el miércoles #Renault tiene previsto hacer un anuncio oficial.
Tras la carrera, Cyril Abiteboul les ha dicho a los mecánicos más veteranos (aquellos que llevan más de 15 años), que ya han trabajado con él.
— Noemí de Miguel (@Noemidemiguel) July 5, 2020
Španělský deník Marca poté přinesl další informace o tom, že Renault a Fernando Alonso spolu intenzivně jednají. Podle informací deníku není dohoda uzavřena a deník připouští, že nemusí dopadnout. V této souvislosti by pak bylo divné, kdyby Renault chystal důležité prohlášení už na středu 7. července.
Na straně druhé deník Marca vysvětluje, proč je Alonso pro projekt Renaultu důležitý. Šéf týmu F1 Cyril Abiteboul chce síly Alonsovy značky využít k tomu, aby Renault souhlasil se setrváním ve formuli 1. Alonso si je síly své pozice vědom a využívá ji k vyjednávání svých podmínek, jako je například plat nebo sponzorské dohody.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Alonso skončil ve formuli 1 s McLarenem na konci roku 2018. V Renaultu působil dvakrát v letech 2002 až 2006 (v posledních dvou sezonách získal své dva tituly mistra světa) a později v sezonách 2008 a 2009, když se vrátil z McLarenu, kde se nepohodl s Lewisem Hamiltonem.
Pokud by tak byly spekulace pravdivé, Alonso by u týmu nahradil Daniela Ricciarda, který míří k McLarenu. Španěl, kterému bude tento měsíc 39 let, by měl u francouzské stáje pobírat prý plat 10 až 12 milionů euro ročně oproti 20 Ricciardovým milionům. Podstatnější je však otázka, zda by Alonsovi na prahu čtyřicítky skutečně stálo za to se vracet do nekonkurenceschopného týmu, kterým teď Renault je, když ze stejných příčin královnu motorsportu opustil. Za pár dní budeme snad moudřejší…