Situace kolem motorů způsobuje Mercedesu „bolehlav“

Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznává, že tým je pod velkým tlakem kvůli situaci s pohonnými jednotkami. Lewis Hamilton totiž do konce roku bude muset zřejmě nasadit nový motor, což obnáší penalizaci a start ze chvostu pole.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Pohonné jednotky Toto Wolff Zveřejněno 7. 10 2021 — Lukáš Štěrovský

Brit je totiž už na maximální povolené hranici tří motorů za sezonu a s ohledem na počet zbývajících závodů se jeví nanejvýš nepravděpodobné, že by alespoň jeden agregát nad limit – stejně jako jeho rival Verstappen, který tak učinil v Rusku – nemusel použít.

„O jeden jsem už během roku přišel. Snažím se jezdit opatrně, moc motory nevytáčet, a když, tak jen v potřebných kolech,“ přiznal Hamilton.

„Jsme ve fázi, kdy zvažujeme, jak pokračovat v sezóně z hlediska pohonné jednotky,“ potvrdil šéf Stříbrných šípů Toto Wolff. „V tuto chvíli musíme být schopni vyřešit všechny problémy, které jsme na motoru našli, a to nejen pro letošní, ale i pro příští rok.

Chceme pochopit, jak z motoru dostat více výkonu, a to nám působí určité bolesti hlavy,“ naráží na fakt, že kvůli vyrovnanému boji o titul nelze jet jen na spolehlivost.

„V tuto chvíli musíme přemýšlet závod od závodu. Vždy je třeba najít správnou rovnováhu mezi výkonem a spolehlivostí. Je zřejmé, že riskovat odstoupení by pro šampionát absolutně nebylo dobré a ani my, ani naši soupeři, si nemůžeme dovolit nebodovat,“ ví dobře.

Co si Ferrari a Honda slibují od nových motorů