Honda má proti Mercedesu nyní výhodu

Masashi Yamamoto z Hondy věří, že Max Verstappen má nyní oproti svému rivalovi Hamiltonovi výhodu. Japonec naráží na Nizozemcův trest a skvělou limitaci škod z Ruska.

Štítky: Honda Max Verstappen Pohonné jednotky Zveřejněno 6. 10 2021 — Vašek Štěpánek

Díky pozoruhodnému druhému místu Maxe Verstappena z Velké ceny Ruska, kde Nizozemec obdržel penalizaci za překročení povoleného limitu pohonných jednotek na sezonu, Honda nyní věří, že v závěru sezony má pilot Red Bullu nemalou výhodu.

Riziko možné penalizace rudých býku se objevilo poprvé při vzájemné kolizi Hamiltona s Verstappenem v Silverstonu. Následná GP Maďarska jen možný trest podtrhla. Vedení Red Bullu a Hondy poté dlouho vybíralo místo, kde si penalizaci odpykat.

„Nebyla to jednoduchá volba. Měli jsme na výběr z několika možností a po prvním tréninku v Rusku jsme se museli rozhodnout, jak dál pokračovat. Šlo o obtížné rozhodnutí a Red Bull to zvažoval poměrně dlouho,“ uvedl generální ředitel Hondy.

Riskantní volba se Red Bullu nakonec vyplatila. Verstappen se ze zadní části pole celkem s přehledem prokousával nahoru a dobrému výsledku přišel naproti déšť, díky kterému se čtyřiadvacetiletý závodník dostal na stupně vítězů.

„Někde jsme to udělat museli. Původně jsme po udělení trestu počítali s pátým místem. Jistě, Hamilton sice vyhrál, ale Max nakonec dojel druhý. Řekl bych, že to bylo skvělé zakončení celého víkendu,“ zhodnotil Japonec.

Masashi Yamamoto se proto domnívá, že má nyní nizozemský pilot výhodu oproti pilotovi Mercedesu. Také u Lewise Hamiltona se do konce sezony očekává penalizace za překročení povoleného počtu komponent.

„Je to ideální. V Rusku se od Mercedesu očekával double a Max přesto skončil druhý za Lewisem. Dokázali jsme tak skvěle minimalizovat vzniklou škodu, a navíc máme v arsenálu zcela nový motor, což je velká výhoda,“ raduje se šéf Hondy.

Bývalý pilot F1 Daniil Kvyat jedná o působení ve formuli E