Co si Ferrari a Honda slibují od nových motorů

Doslova revoluční úpravy mají o víkendu GP Ruska na svých vozech týmy Red Bull a Ferrari. Zatímco Honda nasadila novou baterii, která se dočkala vylepšení vůbec poprvé od vstupu firmy do F1 v roce 2015, Ferrari přivezlo zlepšení mající za cíl pomoci stáji zejména v roce 2022.

Štítky: Ferrari GP Ruska Honda Pohonné jednotky Zveřejněno 26. 09 2021 — Lukáš Štěrovský

„V minulosti došlo k určitým aktualizacím, ale baterie jako taková byla od roku 2015 stejná,“ řekl o novém díle technický ředitel Hondy Toyoharu Tanabe. „Až teď je zcela nová,“ dodal na téma baterie, se kterou Red Bull jezdí od Spa a která je výkonnější, účinnější, odolnější a má také nižší hmotnost.

Honda původně plánovala novou baterii představit až příští rok, její konec ve formuli 1 ji ale donutil celý proces urychlit. „Baterii jsme neaktualizovali, protože jsme neměli dostatek zkušeností ani technologii. Ale spolupracovali jsme s britským vývojovým střediskem Hondy pro vývoj sériových vozů,“ prozradil Tanabe.

Honda však o víkendu není jediná, kdo testuje novinky na motoru. Ferrari na voze Charlese Leclerka nasadilo úpravy, které mají za cíl prozkoumat možnosti pro rok 2022, na který Scuderia plánuje nové řešení mezichladiče, elektrický systém rekuperace energie a úpravy samotného spalovacího motoru.

Bude tedy zajímavé sledovat rychlost Monačana v porovnání s kolegou Sainzem, který upravený motor dostane až v některém z nadcházejících podniků.