Sainzův “trik” ze Singapuru nebyl pro Mercedes v Japonsku “vůbec dobrý nápad”

Mercedes na Ferrari v závodním tempu trochu ztrácel, a tak zkusil využít vychytralého triku s DRS a týmové práce. Podle Lewise Hamiltona to ale nebyl nejlepší nápad.

Štítky: George Russell Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 24. 09 2023 — Petr Horák

George Russell vyzkoušel alternativní strategii jednoho pitstopu, ale ke konci závodu byl velmi pomalý. V Mercedesu se ovšem neshodli na týmové režii, a tak Russell pár kol brzdil Hamiltona a dotáhl se k nim Carlos Sainz. Když si konečně oba piloti černých šípů prohodili pozice, Sainz byl pro oba velkým nebezpečím.

George tak navrhl zkusit Sainzovu taktiku s vytvořením DRS vláčku, která mu zajistila vítězství v Singapuru. Hamilton neochotně zpomalil a dal kolegovi DRS, jenže Sainzovu předjetí ani tak nezabránili. Po závodě si Hamilton na tento krok stěžoval, protože mu prý velmi zkomplikoval život v posledních kolech.

“Myslím, že to vůbec nebyl dobrý nápad. Když mi to navrhli, došlo mi, že na to přišli při posledním závodě. Nedávalo to smysl, já potřeboval ujet. A i když jsem se vrátil, tak Sainz George stejně předjel, protože ten rozdíl v pneumatikách byl velký.

“A pak jsem měl Sainze přímo za zadkem, to nebylo ideální. Hodně mi to zkomplikovalo poslední kola, ale dojet pátý a sedmý je lepší než šestý a sedmý,” řekl o taktickém manévru Hamilton.

Dodal, že podle něj ho měl Russell pustit před sebe dřív: “Měli jsme se prohodit dřív, abych mohl ujet co nejdál a vytvořit si co největší náskok. Kdybychom se prohodili, tak by měl možná George větší šanci udržet za sebou Sainze, protože takhle se snažil bojovat se mnou a ničil si pneumatiky.

“Podle mě to zkomplikoval, nám nezáleží kdo z nás je vpředu. Důležité je, aby jeden z nás byl před Ferrari, takže dnes jsme měli lépe pracovat jako tým.”

Herci Martin Stránský a David Novotný jsou exkluzivními hosty plzeňského představení KOLO na KOLO 19. října v CineStaru. VSTUPENKY tady.

Russell si stěžoval do rádia na svého kolegu, ale po závodě řekl: “Rádio používáte jako ventil, protože v autě je hrozné horko. Je to dlouhý závod, jedete naplno hodinu a půl. Ale hlavní cíl je druhá pozice mezi konstruktéry, mezi jezdci je to pro mě už ztracené. Lewis může bojovat o dobrou pozici, ale cíl je bojovat s Ferrari a dobře se připravit na další sezonu.”

Oba Mercedesy se dostaly do křížku už dříve, když si nedarovaly ani centimetr v souboji kolo na kolo v zatáčce Spoon. V reakci na to se do rádia ozval Russell, jestli teda bojují s ostatními, nebo mezi sebou.

Lewis Hamilton k incidentu řekl: “Vyříkáme si to potom, to je nejlepší. Hlavní cíl je být blízko Ferrari a v celkovém pořadí je porazit. Nebojujeme o titul mezi jezdci, jde o to získat co nejvíc bodů pro tým. A to se nám, myslím, povedlo. Bylo to agresivní, ale dobré závodění.”

“Podle mě to bylo dobré tvrdé závodění. Jsem spokojený, že jsme byli v pozici, kdy jsme ho dokázali dostat pod tlak. Na to, jak na tom celý víkend bylo auto, jsem měl dobrou rychlost. Bojováním jsme ztratili trochu času a z toho plyne i frustrace v rádiu, ale to je součást závodění,” doplnil George Russell.

Mercedes si ale nemůže dovolit ztrácet čas. Má náskok jen 20 bodů na Ferrari a souboj o druhé místo v poháru konstruktérů bude ještě velmi zajímavý.