Renault riskuje spolehlivost ve prospěch výkonu
Francouzská automobilka přiznala, že v letošní sezoně je ochotna riskovat spolehlivost svých motorů. Renault se snaží posunout svou výkonnostní úroveň pomocí děleného turba, které je náchylné k poruchám.
Francouzi pro letošek připravili zcela novou pohonnou jednotku. Tu tvoří rozdělené turbo a kompresor motoru – průkopníkem této filosofie se stal Mercedes, který tento koncept dotáhl téměř k dokonalosti a jeho motory jsou ve formuli 1 na té nejvyšší úrovni.
Renault má zase jasno v tom, že letos zkrátka musí přijít s rychlým motorem, a to i s rizikem častějších technických poruch. Generální ředitel Alpinu Laurent Rossi naléhal na zvýšení výkonu, má proto jasné vysvětlení.
Od letošní sezony až do roku 2025 budou motory zmrazeny a ten výkon, který budou motory mít jim přetrvá další čtyři sezony. Neplatí to však pro spolehlivost, ta se může i nadále vyvíjet a podle Rossiho bude v blízké budoucnosti snazší dohnat spolehlivost než výkon.
„Nikdy nemáte obojí a musíte si vybrat co vyšperkovat a co následně dohánět. My si letos vybrali výkon, ten bude totiž v následujících letech stejný. Spolehlivost můžeme vyvíjet dál, a tak je naše volba logická, řekl bych.
V minulosti to v týmu fungovalo naopak, obecně se cítíte pohodlněji, když máte spolehlivý motor. My ale nyní na toto bohužel nemáme čas. Týmu jsem řekl, aby udělal maximum proto, abychom na začátku sezony měli hlavně rychlou pohonnou jednotku.
Poté se začneme soustředit na spolehlivost, se kterou můžeme i v dalších letech pracovat, což je fajn. Velké pozitivum je, že jsme s tímto motorem už najeli několik tisíc kilometrů a zatím se vše zdá být na dobré cestě,“ popisuje situaci Rossi.
Vedení Alpinu dále prozradilo, že letos bude motor francouzské automobilky zcela nový a představí se v něm i novinka rozděleného turba. „Když říkám zbrusu nový motor, mám na mysli i samotný koncept motoru.
Konečně máme rozdělené turbo, a to je jen jedna z mnoha dalších nových věcí. Motor je tak lehčí a schopný pracovat v širším spektru podmínek jako jsou teploty, tlak a další. Doufám, že nám tato pohonná jednotka pomůže smazat mezeru na špičku,“ uzavřel Rossi.