Ředitel závodů obhajuje pevné restarty, podle něj nejsou nefér
Znevýhodňují pevné restarty jezdce, kteří stojí ve „špinavé“ části trati? Na toto téma se rozpovídal Sebastian Vettel, který by se radši vrátil ke klasickým letmým restartům. S jeho kritikou ale nesouhlasí ředitel závodu Michael Masi.
Pevné restarty do sportovních pravidel pronikly už v roce 2017, ačkoliv jej od té doby ředitelství závodu tři roky nevyužilo. Shodou nešťastných náhod však došlo k pevným restartům během posledních dvou závodů hned třikrát.
I toto pravidlo má nejen své příznivce, ale také odpůrce. Mezi druhou skupinu se řadí například čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Podle něj není pevný restart „férový“ vůči závodníkům, kteří startují ze špinavé části vozovky.
Špinavá část vozovky je ta část trati, kterou jezdci během závodu nevyužívají. Při průjezdu závodní stopou dochází k „štěpení“ závodní gumy, která se v podobě malých úlomků usazuje na oné inkriminované části trati, kterou jezdci nevyužívají. Závodní stopa je naopak díky specifikaci závodních pneumatik přilnavá a zajišťuje jezdci potřebný grip.
„Pokud startujete na správné části tratě, získáte obrovskou výhodu,“ tvrdil po GP Toskánska Sebastian Vettel. „Pokud startujete ze špinavé části, což už jsme viděli v Monze, nacházíte se ve stopě, která je plná nečistot. Podle mě to není fér.“
Se Sebastianem Vettelem však nesouhlasí ředitel závodu Michael Masi, který k pevným restartům sáhl během GP Itálie vůbec poprvé v historii formule 1. Masi tvrdí, že trať byla před oběma restarty v Mugellu vyčištěna, žádní jezdci tak nebyli oproti svým soupeřům zvýhodněni.
„V obou případech, především pak po prvním přerušení, byla trať vyčištěna použitím zametacích vozů. Hlavně na cílové rovince,“ prozradil Masi. „Ano, můžete říct, že startujete mimo závodní stopu. Neliší se to však od jiných případů, například při běžném startu, kdy se špinavá stopa také využívá.“
Projekt E pokračoval v Lotyšsku, zvítězil poprvé vůz Citroen