Lehká i těžká rozhodování Haasu – vybírá si z deseti pilotů
Otevřený komentář k situaci Haasu poskytl šéf stáje Guenther Steiner. Americký tým podle něj jedná hned s deseti piloty a chce využít výsostného postavení, kdy je jen na něm, koho si nakonec vybere.
„Zvažujeme každého, kdo je dostupný. Všechny možnosti hodíme na papír a uvidíme, koho budeme chtít. Je to ale obecná otázka. Co vlastně chceme? Stávající sestavu? Zkušené jezdce? Mladíky? Kombinaci toho všeho? Možné jsou všechny varianty,“ objasňuje Steiner.
„Máme hodně nabídek, můžeme si vybírat, což je vždycky dobré. Proto jsem teď tak klidný. V F1 je jen dvacet míst a my máme deset potenciálních zájemců o práci, což je dobré. Dva z nich jsou současní jezdci, osm dalších jsou noví adepti.“
Proč přišel Pérez o místo a proč by mohl zamířit do Red Bullu
Americký tým má v podstatě tři možnosti. Pokud by se rozhodl zachovat stávající jezdecké duo Magnussen – Grosjean, jednalo by se už o pátou společnou sezonu, což je ve formuli 1 spíše výjimka. Oba jsou sice zkušení jezdci, ale právě jim lze částečně přičíst na vrub potíže Haasu s vývojem vozu, které se začaly objevovat už v předloňské sezoně a které tým doteď nevyřešil. Není tedy čas na změnu?
Možná že ano, zvlášť když jsou k mání taková jména jako Sergio Pérez a Nico Hülkenberg. Tedy rychlí a spolehliví piloti, kteří dovedou vést tým a inženýrům pomoci se správným vývojem auta. To se může hodit zejména s ohledem na rok 2022, kdy všichni díky novým a radikálním technickým pravidlům začnou takříkajíc od nuly.
Pérez má navíc v zádech finanční podporu mexického boháče, podnikatele Carlose Slima. Haasu, který v podstatě nemá hlavního sponzora, by se peníze hodily, zvlášť po až skoro trapné kauze s výrobcem energetických nápojů Rich Energy.
Pro mladíky z formule 2 by zase mohl hovořit fakt, že od příštího roku budou v F1 využívány osmnáctipalcové pneumatiky, na kterých už letos závodí juniorská kategorie. Haas by tedy mohl vybírat i z tria Mick Schumacher, Callum Ilott a Robert Schwartzman (všichni členové akademie Ferrari, se kterým Haas úzce spolupracuje) bojujícího momentálně o celkové prvenství v F2 – v souvislosti se synem sedminásobného šampiona se ale hovoří spíše o týmu Alfa Romeo, kde by zůstal Kimi Räikkönen a mladý Němec by nahradil nevýrazného Antonia Giovinazziho.
„Mluvíme se všemi. Nemyslím si, že by momentálně zbývalo moc jiných míst,“ dodává Steiner s tím, že tým si v podstatě může vybírat dle libosti. Vypadá to na zajímavých příštích pár týdnů až měsíců…
Projekt E pokračoval v Lotyšsku, zvítězil poprvé vůz Citroen