Formuli 1 nově povede bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali

Někdejší šéf týmu F1 Ferrari a nyní exekutivní ředitel automobilky Lamborghini Stefano Domenicali bude od příštího roku novým šéfem seriálu F1, kde nahradí Charlese Careyho. Nejde zatím o oficiální oznámení. Informace byla interně komunikována týmům F1.

Štítky: FOM Stefano Domenicali Zveřejněno 23. 09 2020 — Tomáš Richtr

Stefano Domenicali má dobré vztahy se současným provozním ředitelem F1 Rossem Brawnem a prezidentem FIA Jeanem Todtem. Vedle Lamborghini pracuje pro FIA coby šéf komise formulových vozů. Týmu F1 Ferrari šéfoval v letech 2008 až 2014.

Domenicali se narodil v Imole a studoval na Boloňské univerzitě. V roce 1991 nastoupil k Ferrari do finančního oddělení. Působil jako závodní ředitel okruhu Mugello a podílel se na projektech DTM. V roce 1995 se stal zodpovědným za lidské zdroje ve sportovní divizi Ferrari, aby se o rok později stal týmovým manažerem.

V roce 2007 byl jmenován šéfem týmu F1 Ferrari, kde nahradil Jeana Todta. Ve svém prvním roce 2008 ještě stihl získat Pohár konstruktérů. Na svou pozici rezignoval v dubnu 2014 údajně kvůli sporům s prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem, který po něm chtěl, aby vyhodil šéfa divize motorů, který podle něj podcenil nároky hybridních pohonných jednotek. Šéfem oddělení motorů F1 Ferrari se v roce 2013 (tedy rok před nástupem hybridních motorů) stal současný šéf týmu F1 Ferrar Mattia Binotto.

Volkswagen Domenicaliho po jeho odchodu z Ferrari nejprve najal pro svou značku Audi a později pro Lamborghini.

Pět důvodů, proč ještě nejsou autonomní vozidla v provozu

Současný šéf Charles Carey byl dosazen před třemi lety novým majitelem seriálu, společností Liberty Media. Už dlouho je ale zřejmé, že nechce své angažmá prodloužit. Dosáhl ale velkých úspěchů navzdory pandemické krizi: s týmem elitních manažerů připravil nová technická pravidla, která světu představí zcela nové monoposty F1 v roce 2022. Povedlo se mu prosadit rozpočtové stropy a s tím související nová finanční pravidla. A dosáhl dohody o nových podmínkách, podle kterých současně týmy F1 budou účastníky seriálu přinejmenším do roku 2025, takzvanou Concordskou dohodu.

O pozici nového CEO formule 1 podle zákulisních informací jednal také současný šéf týmu F1 Mercedes Toto Wolff. Ferrari ale tento krok údajně zablokovalo.